Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarmee maak je een vogelhuisje schoon waar een BIJENEST in heeft gezeten?

Ik vond een vogelhuisje in de sloot, na openmaken bleek de prut erin een "verzopen" bijennest te zijn.

Ik heb hem uitgespoeld met water en wat schoonmaakmiddel want er zat gele drap in en er hing een vrij karakteristieke geur aan.

Is dit genoeg en gaan vogels hier ooit nog in?

Ik vraag me met name af of ik die geur volledig weg moet krijgen?

Toegevoegd na 11 uur:
Voor degenen die verwijzen naar een andere vraag over schoonmaken. Het gaat me JUIST om die hommels.
Ik vraag me af of vogels dat kunnen ruiken en of het ze dan afschrikt om naar binnen te gaan, en als dat zo is vraag ik me af of ik die lucht nog weg krijg

13 jaar geleden
in: Tuin
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vraag is pas gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/waarmee-vogelhuisje-schoon.187723
amigo
13 jaar geleden
NEE daar ben ik het absoluut niet mee eens. ik ben specifiek op zoek naar tips om de bijen (blijken hommels, met dank aan mariejose) en de bijbehorende lucht te verwijderen. Dat is heel iets anders dan de resten van een vogelnestje (er hangt echt een heel raar luchtje in)
ik had die vraag gezien en JUIST daarom dacht ik, o ja, ik moet niet zelf tobben, ik moet gewoon hier advies vragen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is geen bijennest wat in je vogelhuisje zat want die maken raten, het zal wel van een hommelnest geweest zijn.
Met water en chloor schoonmaken en goed laten luchten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze vraag is 4 uur geleden pas gesteld.
Lees vooral het antwoord van Eddijst.
Nu heb je al geboend en geschrobd en dat is wel een beetje jammer.

Maar als je het heel goed uitspoelt met schoon water en dan goed laat luchten, dan kan het nog best goed komen.

http://www.goeievraag.nl/vraag/waarmee-vogelhuisje-schoon.187723
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding