Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

raar soort riet?

in mijn tuin is er over twee dagen (denk ik) een paar stengels riet gegroeid, 2dagen en ze zijn nu al 2meter+ ik weet dat riet een waterplant is, waar ik een beetje zorgen over maak omdat er niet veel water in mijn tuin is, nu is mijn vraag wat is dit, en wat kan je er tegen doen?
(ik zie dit ook op andere plaatsen groeien, vooral tussen struiken)
mvg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
738
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plant die in 2 dagen 2 meter groeit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik vind dat wel een beetje eng, wat dat is echt veel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een link met foto's http://wilde-planten.nl/japanse%20duizendknoop.htm

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt in je tuin, planten van de reuze Japanse Duizendknoop, volwassen planten kunnen in een warm voorjaar, 1 m. per week groeien en kunnen 3 m. hoog worden.
Het is in het voorjaar de snelst groeiende plant in het vroege voorjaar.
Je herkent deze plant aan zijn stengel met 'knopen' zoals je bij bamboe ziet.
De stengel zit nu vol vlekjes en streepjes.

Toegevoegd na 15 uur:
De meeste van dit soort planten kan je er gewoon uittrekken aan de stengel, anders even de schop er bij, bedenk wel dat ze nog jaren lang zullen terugkomen en je ze moet bij houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies waar ik aan dacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor als ze je tuin uitgroeien: je blijkt Japanse duizendknoop te kunnen eten!
In voorjaar, de jonge scheuten,15-20 cm, lang plukken en in ringetjes. Schijnt beetje als rabarber te smaken, zurig, citroenig. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee, SUSSIE dat wist ik niet, bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me ook de meest waarschijnlijke optie, als je je even omdraait is die duizendknoop alweer een meter verder gegroeid.
Prachtige plant maar niet in de hand te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja Hippo, van mij mag tie wel, ik hou wel van die opschieters, momenteel trek je ze er redelijk makkelijk er weer uit, ik verbaas me ieder jaar weer om zijn groeikracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt ^^

Andere antwoorden (1)

Hebben je buren misschien bamboe in de tuin? Bamboe woekert snel en kan door ondergrondse worteluitlopers op de raarste plekken weer de grond uitkomen.
Dit geldt trouwens voor meer planten.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen, maar 3huizen verderop wel, (maar ik woon buiten de dorpskern, dus dat is meer als 20meter verderop) en het is zeker geen bamboe, het is een soort riet (als het wel riet is) dat ik nog nnooit eerder heb gezien

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding