Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer zwemmen de jonge vissen mee in mijn vijver met de ouders.

Heb jonge vissen in mijn vijver denk 1/2jaar oud.Deze zwemmen nu nog steeds tussen de planten en zo nu en dan een sprint naar een andere kant.Wanneer zijn de visjes veilig en zwemmen ze mee met de oudere vissen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

dat verschilt. in onze vijvers zwemmen de kleine (zwart gekleurde) jonge vissen tussen planten en schieten weg als ze een grote zien. maar ik heb ook jonge visjes samen met de grotere zien zwemmen zonder dat de grote ze opjagen (og proberen te verorberen). mijn observatie is dat er maar 1 seizoen voor nodig is en ze zwemmen vrolijk met de rest mee.

uitzondering kan zijn als je naast gewone goudvissen ook nog windes hebt, die kunnen behoorlijk jagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vooral scholenvissen zoeken elkaar op om in een school te zwemmen wat veiliger is voor de vissen.
Daarbij, zwemmen de kleintjes bij de kleintjes, de wat grotere bij de wat grotere en de volwassenen bij de volwassenen, dus zullen je kleine visjes pas bij hun ouders gaan zwemmen als ze ook volwassen zijn geworden, dus even groot en zeker niet eerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing