Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Als het een jonge Camelia is en de groeiomstandigheden zijn goed, dan zijn 20 tot 25 cm. per jaar goed mogelijk, is de struik wat ouder, dan gaat de groei er uit en is het niet meer dan 5 tot 10 cm. per jaar.
Echter bijna alle Camelia's staan in een verkeerde grond en/ of ook op een verkeerde plaats, waardoor de groei erg traag is, of bijna helemaal geen groei.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal Ed, daarom hield ik de cm. laag ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mijne staat blijkbaar op de goede plek (niet op de ochtendzon) en in goede grond (droge, zurige zandgrond), want hij doet het als een tierelier, wat bloemen betreft. Hij is nu zo'n 10 jaar oud en groeit gelukkig inderdaad niet zo snel. Gelukkig maar. Ik heb hem gekocht toen ie zo'n 50cm hoog was en hij is nu zo'n 2 meter. En dat in 10 jaar, dus reken maar uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ giweda, ja het is een lastige plant.
@ Esme, je hebt geluk met je mooie Camelia, in 10 jaar naar twee m. is erg veel, bloei hij al?

Andere antwoorden (1)

Deze plant staat bekend als een langzame groeier en ik denk dat hij ca. 5 á 10 cm per jaar groeit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een leuke info site gevonden.

http://www.tuinkrant.com/plantengids/wintergroen/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding