Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dit voor plant?

Ik kwam hem tegen onder een boompje dat ik moest verplaatsen. Er zit een enorme bloem in en eenzelfde grootte knop.

De bloem bestaat uit een groot naar beneden gekruld blad, met daarin een lange donkerrode piek.

Ik zal even een paar andere foto's plaatsen. Inmiddels zijn alle planten in de omgeving weg, dus is het misschien duidelijker.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

zoals je de bloem beschrijft zou het een soort Aronskelk kunnen zijn...

Toegevoegd op 16-06-2009 12:42:05
maar daar past het groene blad van de foto dan weer niet zo goed bij...

Toegevoegd op 16-06-2009 12:46:01
is 'm dit?

Toegevoegd op 16-06-2009 12:48:35
als ie hier op lijkt zou het een Amorphophallus kunnen zijn... een aronskelk-achtige...

Toegevoegd op 16-06-2009 12:49:59
Amorphophallus rivieri

Toegevoegd op 16-06-2009 12:50:21
deze lijkt het mij....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op je foto is het niet zo duidelijk, maar het lijkt de gevlekte aronskelk te zijn, zie foto
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als eerste kwam bij mij de BellaDonna op...*GRIJNZZZ*

Ik denk dat je het moet zoeken in de Solanaceae familie alleen dan blijft het de vraag welke van de 2300 soorten. De Solanaceae familie is overigens zeer giftig. Dus niet echt geschikt voor in de tuin als je kleine kinderen hebt...

De BellaDonna (Wolfskers) hoort ook tot de Solanaceae familie en is met een incubatietijd van 7 minuten de meest dodelijke...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze prachtige ,vreselijke stinkbloemen, staan ook bij ons in het park, en nu weet ik ook nog hoe hij heet. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is sowieso een Aronskelk, maar dit is nogal een grote familie, dus je wilt denk ik weten welke het is. Een tulp of roos is ook niet alleen maar tulp of roos.
Omdat het maar éénfoto is , is het een beetje moeilijk te zien, maar mijn vermoeden is dat het een Draken Aronskelk is. Dracunculus Vulgaris of Drakenlelie/ Drakentonglelie).

het aparte van Aronskelken is dat ze onder zoveel soortnamen voor kunnen komen, dat maakt het zoeken wel eens lastig. Op de link een overzicht van aardig wat familieleden.

Of het hem is is nog even afwachten, want ze kunnen behóórlijk uit de kluiten gewassen worden :
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing