Hoe behoud ik mijn houten/pvc partytent in tuin van huurwoning?
Dag beste raadgevers,
Ik heb een houten partytent gemaakt met daarop een pvc-zeiltje als dak, hij is op 2 zijden met een strip en zeil vastgemaakt aan de balkon gevel en een muurtje. (wegens lekkage). En er zijn 3 van de 5 palen in paalhouders geplaatst om schuiven te voorkomen.
De tent zit in een tuin van een huurwoning, de woning is een flat en dat is natuurlijk gehorig. Omdat wij Leidenaren zijn die met een slokje op af en toe onze volume niet onder controle kunnen houden, kunnen wij geluidsoverlast veroorzaken.
na bijna 3 jaar deze houtenpartytent te hebben, loopt er vandaag 2 agenten onze tuin binnen (volgens mijn moeder, ik was niet thuis) en komt via balkonzijde naar boven, ik neem aan dat het normaal is om via de voorzijde netjes aan te bellen en niet zomaar iemand tuin binnen te lopen, maar goed ze waren vriendelijk dus huisvredebreuk vond ik het niet.
Heren van de politie zeiden dat er geluidsoverlast was. Normaal gesproken meld je als buurman/vrouw dat eerst persoonlijk, om wat zachter te zijn en daar werk ik graag aan mee. Zo niet dan bel je wanneer er overlast blijvend of nog aan de gang is de politie zodat zij kunnen waarschuwen of je apparatuur in beslag nemen. Het was 10 uur "s ochtends niet bepaald tijd om last te veroorzaken. lieverd van een buurman heeft gezegd dat wij een uitbouw hebben??? een ´low-blow´maarja de huismeester komt binnenkort langs om de tent te bekijken, krijg ik een boete? de tent is voor ons tijdelijk
geweest en vervangbaar, BVD!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.