Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft er wel eens iemand een avocadovrucht aan een zelfgepotte avocadopit gehad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een Avocado is een tropische boom. Er zullen zeker de eerste jaren geen vruchten aan groeien.

Bovendien heeft hij een vreemd systeem van bestuiven, waardoor zelfbestuiving vrij lastig wordt. Om avocadovruchten te krijgen, zul je dus tenminste 2 bomen moeten hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus nee, je krijgt geen avocado's aan je zelfgekweekte avocadoboompjes, tenzij je een enorme orangerie hebt waarin je meerdere avocadobomen tot volwassenheid kunt kweken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het langst dat ik een zelfgekweekte avocado in leven heb gehouden is 4 of 5 jaar.
ik had toen best een flinke plant, maar nooit enige bloei of zaadvorming gezien.
Rieneke1
14 jaar geleden
nee dat is niet mogelijk, het zullen in je huiskamer nooit volwassen bomen worden, het is trouwens een lastige plant in huis, heel vaak komt er spint in.
Dat de advocado het hier niet naar zijn zin heeft, zal ook te maken hebben met de daglichtlengte in ons land, die in de winter erg kort is, in de tropen vrijwel altijd even lang.

Toegevoegd na 48 seconden:
advocado- avocado
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik heb nooit een vrucht gehad, ik was al blij dat ik er een soort van boompje van heb kunnen kweken. De manier van pit trekken boven een potje met water was al heel bijzonder om te doen. Mijn boompje is ong 80 cm geworden en heeft het 2 jaar overleefd. Ik heb geen idee of er hier in nederland vruchten aan kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing