Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe diep worden bollen in potten voor buiten gepoot, en kan ik ze gelijk al buiten zetten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet wat voor bollen je hebt, maar plant GEEN gladiolen, want die gaan geheid bevriezen. Die gaan in het voorjaar de grond in. Voorjaarsbloemen (bv tulpen, krokussen, narcissen) worden gepoot tussen september en december.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

in het najaar worden sommige bollen al gepoot, ligt eraan hoe groot de bollen zijn, maar meestal 10 cm diep..
kijk voor meer tips even op deze site...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, ja je kunt ze al planten. Gemiddeld kan een bloembol ongeveer twee keer zijn eigen grootte diep. Dus kleine bolletjes niet te diep, de grotere iets dieper. Let erop dat de worteltjes aan de onderkant zitten, dat is voor de plant (bloem) makkelijker om te groeien. Op z'n kop geplant komen ze ook nog wel naar boven, hoor, maar je snapt dat de stengel dan eerst een omweg moet maken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik merk dat bollen zich "door de grond bewegen" als ik nl in de zomer in mijn tuin schep en denk, o straks verstoor ik mijn bollen blijken ze veel dieper te zitten dan ik ze oorspronkelijk had gepoot, echt wel 30-40 cm diep.
Ik plant ze dus gewoon allemaal ca 10 cm diep (gewoon nu) en "ze zoeken het maar uit" komt meestal goed

En als ik in het voorjaar van die uitgebloeide bollen uit huis heb zet ik ze ook gewoon in de tuin (ook weer 10 cm die) , de meeste doen het dan gewoon
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je 2de alinea.
Je kunt op het ogenblik nog bloembollen planten. dit geldt
voor tulpen, hyacinten,crocussen,narcissen,irissen, enz.
(De zogenaamde voorjaarsbloeiers)
Plant ze op een diepte van 5 tot 10 cm. afhankelijk van de
omvangs grote van de bloembol, de kleine minder diep dan de grote.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding