Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je als gordijn ophangen voor een deur waar een ruit boven in zit?

Een klein gordijn dus voor in de slaapkamer zwart verduisterend tot ongeveer 20 euro

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Je kan wat oude kleren aan elkaar naaien en als gordijn gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rolgordijntje.....?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plakfolie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het ruitje boven de deur bedoelt : daar zou ik geen gordijn ophangen. Het valt hoe dan ook toch nooit mooi of naadloos dicht, dus je kunt beter proberen het licht op een andere manier weg te houden als je een donkere slaapkamer wilt hebben. Een rolgordijn zou kunnen, maar dat is voor dat doel eigenlijk overkill.

Je kunt het ruitje gewoon schilderen met dekkende muurverf, of er - minder definitief - een (gekleurde) plankje / stukje niet lichtdoorlatende kunststof (restje?) precies op maat voor maken en die er in drukken. Of zelfs karton, maar dat is wat minder sterk. Hert heeft echter weinig te lijden, en je kunt het sowieso eerst doen om te kijken of het je bevalt.

Beide oplossingen passen uitstekend binnen je budget.

Bedoel je de ruit IN de deur zelf , dan kun je natuurlijk bovengenoemde oplossingen toepassen, maar misschien dat een klein rolgordijntje of luxaflexje daar ook nog wel goede diensten kan bewijzen. Het zal echter moeilijk worden dat helemaal lichtafsluitend te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan die ruit ook beplakken met plakplastic. Dat is niet duur!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een ruit IN de deur bedoeld, kan je twee manieren kiezen: de mooi afgewerkte manier of de minder mooi afgewerkte manier.
De mooie manier kan zijn: plakplastic (is niet verduisterend), een stuk leuk tafelzeil kopen bij de Handyman of blokker ofzo (wel verduisterend), of een klein rolgordijntje of bamboe gordijn (xenos). Dis is allemaal vrij goedkoop.
De minder netjes afgewerkte manier is: dicht verven met zwarte verf, stuk vuilniszak, crépe papier, gekleurd dik papier (in donkere kleur), etc.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gaat om het bovenruitje boven de slaapkamerdeur, dan kun je een klein lichtdicht lapje stof naaien met enkele centimeters overlap, en dat dan met klittenbandvierkantjes op de hoekpunten op het kozijntje bevestigen. Dan kan je het er ook weer afhalen als het niet meer nodig is.

Haal een lapje op de markt en klittenbandplakkers bij de Zeeman.

Deze methode gebruikte ik in de periode dat ik een kleintje had dat steeds wakker werd als het licht in de gang aan ging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb dat opgelost door hardboard plaatje te beplakken met plasticfolie in vele kleuren te koop dit verduisterd ook meteen! Goedkoop ook nog eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop verduisterende gordijnstof en naait er boven en onder een stukje klittenband aan. Plak de andere helft van het klittenband op je kozijn en klaar!
Er is klittenband te koop waarvan de ene helft naaibaar en de andere helft plakbaar is (de plakbare kant kan je echt niet naaien want dan komt je naald onder de lijm en na 3 steken komt je niet meer verder!).
Mocht je niet kunnen naaien, dan kan het ook met dubbelzijdige tape, maar dan is het niet meer zo gemakkelijk te verwijderen.
Als je het juiste type verduisterende stof koopt, hoef je het zelfs niet eens om te zomen, dus enkel knippen en klaar, dit type heet 'Orlando', maar de meeste groothandels hebben er een andere naam aan gegeven.
Mocht je zo'n stukje stof willen, en het is niet al te groot wil ik je best iets opsturen, ik heb er rollen zat van in 'mijn' winkeltje in Enschede
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er aan plaat triplex in zetten . en aan de raamkant in de kleur schilderen die je zelf wilt .
En aan de binnenkant zou ik die plaat mooi opvrolijken met wat je zelf maar wilt.
Als je kinderen hebt laat die dan een mooie tekening op die plaat maken of een mooi kleurtje .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het ook gaan behangen met een restje behang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding