Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een aanraakschakelaar zo afplakken dat hij het blijft doen?

Wij hebben lampjes boven het bed. Die lampjes hebben een aanraakschakelaar, en die is (helaas) verlicht. Dat licht stoort mij 's nachts.

Ik weet waar het lampje hangt, dus ik heb die verlichte aanraakschakelaar niet nodig. Maar ik kan dat licht alleen uitschakelen door de stekker uit het stopcontact te trekken - en dat maakt een bedlampje zinloos.

Daarom dacht ik eraan de aanraakschakelaar af te plakken met een zwarte sticker, of zoiets. Maar de schakelaar moet natuurlijk nog wel blijven reageren op een aanraking door mijn vinger.

Bestaat er iets waarmee ik de aanraakschakelaar kan afplakken, maar dan zo dat ik de aanraakschakelaar nog wel kan bedienen?

Op de foto zie je de verlichte aanraakschakelaar.

Picture for question
5 uur geleden
in: Interieur
117
Ritsuka
4 uur geleden
Kun je inkleuren met zwarte stift?
Inekez1
een uur geleden
Er bestaan verschillende soorten aanraakschakelaars. Als het aanraak-gedeelte van metaal is en niet meer werkt met een sticker erop, dan kun je er een metalen plaatje op plakken. Bijvoorbeeld een magneetplaatje om een rookmelder aan het plafond te hangen. Is het van kunststof, dan werkt het gewoon nog door er een sticker of stuk plakband op te doen. Je kunt het eenvoudig even proberen door een stukje papier ervoor te houden en te kijken of de schakelaar dan nog reageert op je vinger.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding