Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je recht op garantie van de elektronische onderdelen die aan je bed zitten via de garantie?

Eind 2020 elektronisch verstelbaar bed gekocht met instaplampjes (2x) en leeslampjes (2x). Op de bon staat 5 jaar garantie op volledige bed.

Nergens in de kleine lettertjes dat elektronische onderdelen hier los van staan
Nergens op hun site dat elektronische onderdelen hier los van staan.

Eerste wat het bedrijf zegt aan de telefoon het kan zijn dat elektronische onderdelen hier niet onder vallen.

Ik vind dit te makkelijk gespeeld van bedrijf, want het staat NERGENS bij. Als dit in de kleine lettertjes stond hadden wij beter op moeten letten, volledig mee eens. Mijn principe attennes voelen aan dat wij recht hebben op ons garantie-beroep. Maar hoe vertel ik dit netjes aan het bedrijf?

een maand geleden
in: Interieur
2.4K
ronron1212
een maand geleden
Gewoon zoals het is bon garantie.
ronron1212
een maand geleden
Wat is er aan de elektra mis dan het is geen elektronica lampjes is iets anders toch.
Alex1995
een maand geleden
Uitstaplampjes en leeslampjes zijn defect dit ligt grootste kans aan de bekabeling ervan maar 100% zeker zijn we niet. Kan ook het lampje zelf zijn maar lampjes zouden onder elektronica vallen zeiden ze aan de telefoon
ronron1212
een maand geleden
Het lampje zelf dus het lichtpunt valt nooit onder garantie.
Thecis
een maand geleden
Mits het lampje te vervangen is. Als het zodanig geïntegreerd is dat je het niet zelf kan vervangen, zou het onder garantie vallen.
Alex1995
een maand geleden
@Ronron1212 graag onderbouwen, ik begrijp niet hoe je hier op komt. We kochten het volledige bed met alle toebehoren. Op de totale aankoop heb je garantie. Er is nergens te vinden wat dit tegenspreekt of aangeeft "met uitzondering van" bijvoorbeeld.
Alex1995
een maand geleden
@thecis de uitstap lampjes zitten onderlangs het bed aan de zijkanten en zijn gemonteerd door het bedrijf op locatie. Ik zou niet weten hoe het er af gehaald zou moeten worden.
De leeslampjes zitten sowieso vast aan het hoofdboard d.m.v. metalen uitsteeksel waar een flexibel verstelbaar uiteinde aan zit met het lees lampje.
Ook dit soort lampjes qua vorm is geen standaard en het bedrijf zegt dan ook nieuwe onderdelen te moeten bestellen t.w.v. €100. Vind ik al vreemd, want we weten nog niet eens zeker misschien zijn er wat kabeltjes gewoon defect ofzo..
Thecis
een maand geleden
Het gaat om de lampje zelf, ik bedoel niet de armatures, maar de "peertjes".
Onderdelen vallen onder de garantie tenzij aangetoond lan worden dat de consument verwijtbaar is (en dit moet de fabrikant / leverancier bewijzen, niet jij (of je eigen onschuld bewijzen, dat hoef je ook niet te doen)).
ronron1212
een maand geleden
Je hebt geen instructie boekje van het bed?
ronron1212
een maand geleden
Er kan ook een stekkertje los zitten al gekeken
LeonardN
een maand geleden
@ronron1212
Ik weet niet of het slim is zelf ergens naar te gaan kijken (iets openhalen e.d.) als er nog garantie op zou zitten.
Want als duidelijk wordt dat je er zelf aan hebt lopen hannesen dan kan wellicht juist garantie vervallen. Of gezien worden als verwijtbaar. Ik zeg niet dat het zo is, maar voordat de vrager nu juist zijn eigen glazen ingooit.
ronron1212
een maand geleden
@LeonardN ik vraag of hij geen instructieboekje heeft en of er misschien niet een stekker los zit o ja dan is het probleem misschien opgelost. Als blijkt dat dat het geval is of dat hij zelf heel makkelijk het lampje had kunnen verwisselen krijgt hij misschien alsnog een rekening. Zeg niet dat hij het moet doen.
Alex1995
een maand geleden
@ronron1212 zeker gekeken in de vorm van stekkertjes erin/eruit, kabel nakijken, bekabeling nalopen etc. Totdat ik dezelfde gehad @leonardN, tot hier en niet verder ivm garantie. Maar nu: zij zeggen is geen garantie. Ben ik het niet mee eens want staat nergens en we zijn voorzichtig met onze spullen. Maar hoe krijg ik op een nette manier hetgeen waar we waarschijnlijk recht op hebben?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding