Waarom wordt er geen garantie verleend op glas dat niet verticaal geplaatst wordt?
Het gaat om glas (dubbelglas) dat in een lichtstraat geplaatst is (een paar maanden geleden). Er is een scheur ontstaan en degene die het geplaatst heeft, geeft aan dat er geen garantie op wordt verleend omdat dat staat in de voorwaarden van de glasleverancier.
Het gaat er hier niet om wie er schuld heeft, maar waarom de garantie vervalt als (dubbel)glas niet verticaal geplaatst wordt. Is dit puur iets van deze leverancier? Of heb je dit probleem altijd als er een lichtstraat geplaatst wordt?
https://valleiglas.nl/glas-voor-lichtstraat/
Ja, het is veiligheidsglas met een warmteweringscoating. @InekeZ
Zoals gezegd wil ik niet de discussie aangaan wil er eventueel schuld heeft of wie wat had moeten doen. Ik wil graag weten of er bepaalde redenen zijn om dit uit te sluiten. Zoals je doet in de 2e reactie.
In dit geval is het glas geplaatst in een hoek van circa 10 graden.
Als je op eigen houtje glas in een lichtstraatframe laat plaatsen, is het aan jou ervoor te zorgen dat dat glas daar geschikt voor is.
Er worden vele lichtstraten geplaatst, met glas dat niet zal barsten. De leverancier (van de lichtstraat-inclusief-glas) garandeert dat. Ik wil maar zeggen: glas dat in een lichtstraat kan worden geplaatst en dat vele jaren barstvrij blijft zitten, bestaat.
In onze lichtstraat was ook een barst ontstaan in het (bijna) horizontale glas. De leverancier verving die glasplaat onder garantie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.