Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kunnen we doen bij een buurman met een sterk vervuilde huurwoning?

De buurman naast mij , heeft zijn huurwoning ernstig vervuild , zowel de GGD , Gemeente , Politie en de verhuurder doen er niets aan , er is erg veel vocht en schimmel , waar ik panisch voor ben , en de angst is voor ongedierte , waar de overige buren angstig voor is , de buurman is wel inteligent , maar ook enrstig eigenwijs , ook in zijn voor en achtertuin staat het onkruid , gras meters hoog , ook daar wordt niets aan gedaan , er is een achterpad waar we heel vaak niet doorheen kunnen , de buurvrouw op leeftijd met haar fiets en ik met de scootmobiel , een andere uitweg is er niet , de buurman heeft een eigen zaak en werkt alle dagen van de week , mijn vraag wat kunnen we nog meer doen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Mijn vader heeft hetzelfde probleem gehad. Het is in Nederland niet eenvoudig om een huurder uit huis te zetten. Bovendien los het vanuit de maatschappij gezien niets op en verplaats je daar het probleem alleen maar mee.
Ook heeft een huurder grote vrijheid qua leefstijl. Als hij een meter hoog onkruid mooi vindt dan mag dat.
De verhuurder en de politie al helemaal is dus aan handen gebonden.

Wat NIET mag is overlast veroorzaken, bedreigingen uiten of vernielingen aanrichten.

Dát zijn de klachten waarop u zich moet richten !

Het liefst samen met andere buren. Bouw een dossier op van alle klachten en blijf klagen !!! Ook de woningbouwvereniging bouwt een dossier op.

Meldt dus ongedierte en momenten waarop het pad geblokkeerd wordt. Meldt 'vernielingen' als gevolg van verwaarlozing en schimmel.
Meld vooral overlast en bedreigingen.

De buurman van mijn vader is uiteindelijk uit huis gezet toen hij een buurvrouw bedreigde en er een wietplantage bij hem thuis gevonden werd.
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing