Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn muur repareren, ik zou er graag mijn kamer wit willen verven?

mag het er gewoon zomaar. Ik wil niet dat je de zalmroos kan zien door, de witte verf.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je kunt beter eerst een witte onderlaag op de muur doen en daarna kan je de muur schilderen of sausen in de kleur die je hebben wil.Als het dan voorkomt dat er verf/saus loslaat zie je in ieder geval de witte onder laag en niet het roze.
3 jaar geleden
Gezien de muur een kleurtje heeft, zal je waarschijnlijk meerdere lagen wit aan moeten brengen om het goed dekkend te krijgen.

Verder zie ik dat er wat oneffenheden op de muur zitten.
Een manier - buiten stucen om - om het zelf te doen, is met Alabastine Muurglad. Dit werkt met een roller en is voor een doe het zelver met een beetje ijver prima te doen.
3 jaar geleden
Als ik jou was, liet ik er iemand naar kijken, die er verstand van heeft.
Vraag eens in de omgeving of iemand een schilder kent of ga naar een goede verfzaak (geen bouwmarkt).

Achterhaal eerst waardoor de verf zo makkelijk loslaat. Dit is niet normaal.
Ik las bij je eerdere vraag dat het een nieuwbouwwoning betreft.
Is de woning pas opgeleverd? Ga dan uit van vocht. Hierdoor heeft het roze niet gehecht.

Is de woning een paar jaar oud en heeft iemand daarna het roze aangebracht, dan is de muur waarschijnlijk niet ontvet.
Het kan ook nog dat tussen de twee lagen geen primer gebruikt is, of dat de twee soorten verf niet zo op elkaar aangebracht kunnen worden.

Weet je waardoor het gebeurd is (loslaten), kun je verder.
Vraag je af of je het zelf kunt herstellen of dat je het beter door een schilder kunt laten doen.

Doe je het zelf, wordt het resultaat misschien niet mooi, want je blijft ‘kringen’ zien op de plek waar de verf heeft losgelaten.

Doe je wel zelf (win advies in van degene die gekeken heeft).
Zelf zou ik al het losse voorzichtig wegsteken of licht schuren.
Zorg dat de muur droog is en niet vet. Gebruik een goede primer (hechting).
Daarna goede muurverf, latex aanbrengen.

Kortom, win eerst advies in (liefst kijken), zodat je niet straks alles voor niks doet. Dan is het sowieso al duur.

Wij zijn een paar maanden geleden verhuisd.
Toch een schilder laten komen, omdat er gesausd was over verf met iets kalk. De schilder pakte het prima aan met de juiste (duurdere) materialen. En toch lieten kleine stukjes los tijdens het behandelen. Hij heeft continu geobserveerd, gewacht en bijgewerkt, waardoor het resultaat mooi is.

O ja, bespaar ook niet op goede verf!

Succes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing