Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de ideale tafel hoogte?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
11.3K
Inekez1
7 jaar geleden
Tafel voor wat? Om aan te eten, om te loungen, als bijzettafel, statafel, werktafel, kinderspeeltafel, vergadertafel? Meestal zijn eettafels en werktafels ongeveer 75 cm hoog. Als je zelf erg lang bent, kan het fijn zijn om de tafel (en stoelen) iets hoger te maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is geen ideale tafel hoogte. Voor de een is dit 70 cm, voor de ander 80 cm (als we het hebben over eettafels dan).
Dus wat ideaal is, is wat ideaal is voor jou en jouw stoelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor een bureau is dat volgens mij:
De hoogte van je ellebogen als je rechtop zit, met je voeten plat op de grond en je rug recht, je bovenarmen recht omlaag en je onderarmen recht naar voren. Ik kan me voorstellen dat dat voor een tafel ongeveer hetzelfde is. Het is dan wel afgestemd op de maten van 1 bepaald persoon.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een ideale eettafel heeft een hoogte van 75 centimeter.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Antwoord

De gemiddelde hoogte van de hedendaagse tafel is 78,5cm, gemeten vanaf de grond tot de bovenkant van het blad.

Doordat de Europeanen steeds langer worden, moet ook de hoogte van de tafel meegroeien , voor langere mensen worden nu tafels op 80 cm. gemaakt.

(Bij (bijv) een lange man en een kleinere vrouw is het ook een idee om bijv. onder de stoel van de kleinere persoon dopjes te doen van rubber(1-1,5 cm) en bij de man viltjes (1-2 mm), dit voorkomt dat de kleinere " verzuipt " aan de tafel en de langere er met een kromme rug aan zit.") (bron)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding