Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een appartement huren en inrichten zonder dat ik spaargeld heb, hoe kan ik dat doen?

Ik heb woon nu nog op een kamer in een studentenhuis. Ik heb gereageerd bij de woningbouw op een appartement(studio) van 40 vierkante meter. Ik heb ja gezegd en nu kan ik het appartement gaan huren. Ik heb een 1-persoonsbed,salontafel, serviesgoed, koffiezetapparaat, kledingkast. Een vloer kost bij mij 13 euro per vierkante meter. Dus 13* 40. Ik heb een Wajong uitkering en krijg dit jaar nog geen vakantiegeld. Zal ik dan zolang op de kale vloer leven, of kan ik ook geld ergens lenen? Ik had beter kunnen sparen..

Toegevoegd na 1 minuut:
Met een Wajong-uitkering kan ik bij de stadsbank maximaal 1750 euro lenen. En ik kan 900 euro roodstaan. Dus in totaal 2650 euro. Kan ik hier ver mee komen?

Toegevoegd na 2 minuten:
De vloer is een PVC-vloer. 13*40 is 520 euro.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je kan bijvoorbeeld bij de ikea hele goedkope maar toch mooie laminaatvloeren vinden. Daarmee kan je toch weer wat geld op je vloer besparen.
Voor meubels kan je rondkijken bij verschillende kringloopwinkels.
Voor keukenspullen en service kun je goedkoop bij de action terecht.
En kijk ook goed op websites zoals gratisaftehalen.nl daar kun je ook vaak goede meubels vinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Natuurlijk is het makkelijker om met een bak geld naar een winkel toe te gaan en te kopen wat je allemaal nodig hebt, zonder op de prijs te hoeven letten.
Je zegt het zelf al dat kan niet, je wilt lenen. Als je nou iets NIET moet doen is het lenen!

Je hebt al een heleboel gelukkig.
Wat is het belangrijkste dat je moet hebben om ergens te wonen?

Een bed, eettafel, 2 stoelen, kast, fornuis/4-pits gasstel, koelkast, wasmachine, handdoeken, theedoeken, dekbed/dekens, dekbedhoes/lakens, kussen, slopen, molton deken, matras, salontafel, serviesgoed, koffiezetapparaat, bestek, pannen, bekers, glazen en natuurlijk vloerbedekking [tapijt o.i.d. of laminaat?]

Ik vergeet vast nog iets, maar in grote lijnen is dit het wel.

Goed nieuws voor je: alles wat hier staat is voor een kleine prijs of gratis te kopen/krijgen.

Allereerst ga je al je familie en al je vrienden en eventuele ex-collega's inschakelen : leve Facebook! Je wilt niet weten wat iedereen nog op zolder/in de kelder heeft staan of natuurlijk in de kast, die jij ook nodig hebt ;-)

Daarna kun je een nieuwe lijst maken , oh en vergeet niet dat je even geen 'dure merk' smaak mag hebben, het gaat er nu eerst om dat je kunt zitten op een stoel en een beker hebt om uit te drinken.

Op "Gratisoptehalen" en "Gratisaftehalen" bijv. [er zijn er nog meer op FB ook] wordt van alles gratis aangeboden >>> gratis! Het enige wat je nodig hebt, is een pc en iemand met een auto . Richt je allereerst op vloerbedekking , echt ik heb deze sites heel lang bezocht en gezocht naar meerdere spullen... het wordt aangeboden : GRATIS!! Kijk wat er is bel, haal op en maak een nieuwe lijst.

Met die nieuwe lijst ga je naar de dichts bijzijnde kringloopwinkel , ik weet er in mijn stad al zo 4 te vinden... Dan heb ik het nog niet eens over de tweedehands winkels, maar die zijn iets duurder.

Let wel op : met koelkast, wasmachine en fornuis/gasstel moet je een vorm van garantie bedingen , dat het wel werkt. Met "garantie tot de deur" kom je niet zo ver... ;-))

Komen we aan de vloerbedekking.
Er is al veel over geschreven in de reacties, maar als de laminaat van de Ikea toch iets teveel geld is op dit moment, zou je wellicht beter even kunnen kijken bij de kringloop waar ook vaak [grote] tapijten te koop liggen.

- vervolg ---> zie reacties
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing