Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Behalve het leger des heils en marktplaats hoe kan ik de huisraad van mijn opgenomen moeder ook kwijt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De kringloopwinkel. En vaak heet de gemeente ook wel informatie op de website staan over waar je dat soort dingen kwijt kunt.

Toegevoegd na 46 minuten:
En vaak hebben kerken ook een rommelmarkt waar je je spullen naar toe kunt brengen. Afhankelijk van de opslagruimte waarover ze beschikken kun je vlak van tevoren of gedurende het jaar op verschillende momenten je spullen brengen. Op de website van de kerk kun je vinden waar en wanneer je terecht kunt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je kunt ook een opkoper zoeken, die gewoon het hele huis leeghaalt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig allerlei weggeef-initiatieven. weggeefplein, weggeefmarkt, weggeefwinkel, freecycle enz... waar mensen iets gratis aanbieden.
Je kan ook voor een keer op de rommelmarkt een stand huren, waar je de spullen te koop aanbiedt.
Maar ik ben eigenlijk zo wat bezorgd voor je moeder. Ik weet dat mijn oma zelf graag mee wilde beslissen wat er met die spulletjes gebeurde. Mijn vader, die niet zo een goede relatie met mijn oma had, wilde alles verkopen aan een opkoper. Mijn zus heeft dan een aantal dingen "gered" en bij haar thuis gezet? Mijn oma vroeg de hele tijd "waar staat die kast, waar staat die stoel" enz...
Ik weet natuurlijk niet of dat bij je moeder ook het geval is, maar ze is niet enkel "lijdend voorwerp" maar ook de persoon die eigenlijk zelf - indien niet dementerend of zo - bepaalt wat er met haar spulletjes kan gebeuren.
Maar om antwoord op je vraag te geven: weggeefinitiatieven zijn, buiten wat al werd opgenoemd, een nieuwe manier om overbodig materiaal kwijt te raken. En een rommelmarkt is best leuk om te doen, je krijgt er dan ook nog geld voor maar eigenlijk is het contact met anderen echt op zich al een meerwaarde.
Verder kan je ook daklozencentra, gevangenissen, centra voor alleenstaande moeders, enz.. aanschrijven en zeggen dat je huisraad hebt die je kwijt wil. Deze mensen krijgen soms plots een toewijs van een woning en moeten dan alles nog kopen. Een beetje hulp is dus welkom. Je kan dingen wegschenken voor tombola's, als ze nog nieuw zijn of in nieuwstaat. Je kan zelf een tombola organiseren voor een goed doel, bv. kinderkankerfonds. Theaters en theatergezelschappen zijn ook vaak op zoek naar bijzondere attributen, misschien kunnen zij wel iets gebruiken voor één of ander theaterstuk? Idem met filmmakers, zij zoeken soms dat ene bijzondere kopje uit één of ander boek dat ze willen verfilmen, en wie weet heb jij het dan wel?
Scholen kunnen soms ook met vele dingen iets doen. Het hangt er m.a.w. vanaf wat je nog allemaal te geven hebt. Had je moeder knutselgerief, kan dat misschien naar een knutselclub?
Maar zoals gezegd toch het advies om, indien mogelijk, het samen met haar te bekijken...
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing