Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een geborstelde eiken planken vloer witte krijt makkelijk te onderhouden?

Ik wil graag een eiken houten vloer geborsteld wit gekrijt, maar vraag me af hoe het zit met onderhoud. Ik weet dat ik het dan 1 keer in het half jaar in de olie moet zetten. Maar stel dat iemand een glas wijn laat vallen of een glas water. Hoe houd de vloer zich dan vraag ik me af. Ik heb een hekel aan vlekken.

De vloer kost 65 euro per vierkante meter inclusief verlijmd leggen en plinten. De vloer is 15 mm dik. Is dat een redelijke prijs?

En hoe houd de vloer zich na langere tijd? Gaat het verkleuren en zo ja donkerder of juist lichter?

Wie weet of heeft zo'n vloer?

vrgr Gonna

9 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Een witte vloer is moeilijk schoon te houden; je ziet er letterlijk alles op. Als je een hekel hebt aan vlekken zou ik zeker geen witte vloer kiezen. Verkleuren zal de vloer wellicht doordat er toch via zolen wat zand/vuil op terecht komt.

Wat betreft de prijs, als het 15 mm dik eiken is en het professioneel gelegd wordt, is die redelijk. maar ik zou eerder kiezen voor een naturel eiken vloer, dus niet wit geborsteld. Ik heb bijna 20 jaar gewerkt als onafhankelijk houtexpert en moet eerlijk zeggen dat ik met gekleurde vloeren geen goede ervaringen heb. Naturel hout kan wel wat donkerder worden (lichte houtsoorten) of juist wat lichter (donkere houtsoorten) maar houdt zich op de lange duur beslist beter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing