Mag een Springmatras op een verstelbare lattenbodem ?
Ik las ergens op een website dat het niet mag mits het 28 latten heeft, maar waarom niet ?
1.6K
1.6K keer bekeken
Cryofiel
10 jaar geleden
Huh? Het zou niet mogen, mits het matras 28 latten heeft?
Dus als het matras meer of minder latten heeft, zou het wel mogen, maar als het 28 latten heeft, zou het niet mogen?
Ik heb trouwens nog nooit een matras met latten gezien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Springmatras is met vering erin
hoort een matras niet op een lattenbodem dan ?
hoort een matras niet op een lattenbodem dan ?
Cryofiel
10 jaar geleden
Mijn matras ligt heel gewoon op een lattenbodem.
Niet alle matrassen mogen op een lattenbodem. Sommige matrassen mogen/kunnen wel op een lattenbodem, maar niet op een verstelbare lattenbodem - waarbij ik aanneem dat je met 'verstelbaar' bedoelt dat het hoofdeinde en/of het voeteneinde omhoog kunnen worden gezet.
Er zijn heel wat andere bodems dan alleen lattenbodems.
Wat wel en niet mag hangt niet alleen af van het aantal latten, maar ook van de breedte ervan.
--
Dat getal van die 28 latten komt mij dus heel vreemd voor.
Dat het niet zou mogen bij precies 28 latten, maar wel bij meer dan 28 latten of minder dan 28 latten, dat vind ik al helemaal vreemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gok dat je dat als minimaal 28 mag lezen.
Verder gaat het niet zozeer om het aantal latten, maar om de tussenruimte tussen de latten.
Er moet genoeg ondersteuning zijn, dus de tussenruimtes mogen niet te groot worden. Met bredere latten heb je er dus minder nodig, maar dat heeft weer andere nadelen.
(bijna) elke matras kan ook op de grond of op een plaat of plankenbodem. (mits voldoende ventilatie mogelijk is)
Er moet genoeg ondersteuning zijn, dus de tussenruimtes mogen niet te groot worden. Met bredere latten heb je er dus minder nodig, maar dat heeft weer andere nadelen.
(bijna) elke matras kan ook op de grond of op een plaat of plankenbodem. (mits voldoende ventilatie mogelijk is)
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik had ook al zo'n vermoeden dat het niet ging om exact 28 latten, maar om minimaal 28 latten, hoewel dat er zo niet staat.
Maar dan nog: dan zou de toelichting onder de vraag luiden dat het niet zou mogen, mits het matras minimaal 28 latten heeft.
De overblijvende vraagtekens zijn dan:
-- Matrassen hebben geen latten.
-- Waarom zou het wél mogen als er minder dan 28 latten zijn? Ik zou juist denken dat het pas mag als er méér dan 28 latten zijn. Waarbij het natuurlijk, zoals ik al eerder aangaf en wat jij ook schrijft, eerder om de tussenruimte tussen de latten gaat dan om de latten zelf.
-- Matrassen hebben geen latten.
-- Waarom zou het wél mogen als er minder dan 28 latten zijn? Ik zou juist denken dat het pas mag als er méér dan 28 latten zijn. Waarbij het natuurlijk, zoals ik al eerder aangaf en wat jij ook schrijft, eerder om de tussenruimte tussen de latten gaat dan om de latten zelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou makkelijker zijn als de link naar de website gegeven zou worden.
Bordensteker
10 jaar geleden
Dat van die (minstens!) 28 latten staat in http://www.matrassengilde.nl/matrassen.html Verder vind ik dat een slordig opgezette informatiebron. En ik vond nog meer slechte bronnen, iederee leverancier probeert een website te vullen, maar daarbij wordt nogal plat ge’copypast’, dus je komt dezelfde rommelteksten op meer plaatsen tegen, waardoor ik toen de vraag vannacht nog vers was twijfelde of ik wel zou reageren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.