Zijn er sites waar je goedkope accessoires (zoals bij de Action) voor in huis kunt kopen?
Ik ben gek op winkels als de Action en Big Bazar, maar ook de Xenos vind ik erg leuk. Ik ben helaas ziek dus huisgebonden.. ik vroeg mij dus af, zijn er soortgelijke online winkels die thuis bezorgen? Ik heb zelf ook al even gezocht maar kan niet echt iets vinden... alvast bedankt :)!
Voor de mensen die misschien denken "waarom moet het goedkoop" ik heb op dit moment een bijstandsuitkering (omdat ik dus ziek ben) en heb dus niet veel (geen) geld voor luxe artikelen maar ik wil het toch graag gezellig in huis maken...
en veel sterkte in deze moeilijke periode
Ik zou m'n geld in dit soort situaties voor nuttige dingen gebruiken.
ik vind het juist goed dat mahein de klik maakt om zich te omringen met leuke dingen die haar beter doen voelen.
@mahein : ik weet natuurlijk niet welke ziekte je hebt (en hoef dat ook niet te weten), maar mijn dochter gaat soms met zieke mensen in een rolstoel op stap (voor haar job). een stukje met de wagen en dan met de rolstoel in de winkel. als het voor jou zou kunnen, is dat misschien ook een optie? Er zijn ook vrijwilligersorganisaties die dat op zich nemen, zodat je niet bij je buren e.d. terecht moet.
Maar hoe dan ook, doe maar alles om je beter te gaan voelen, want lichaam en geest zijn nauw met elkaar vonden. Lees niet alleen dingen over je ziekte bv. en kijk zeker niet naar het nieuws (dat nu in handen is van mensen die als opdracht hebben alles zo verschrikkelijk mogelijk voor te stellen, heb ik de indruk :-)), maar probeer zoveel mogelijk dingen te doen waar je van kan genieten. écht genieten he, waar je mee kan lachen of een warm gevoel van krijgt (ik krijg dat bv. altijd bij komische video's over katten, die zijn zo hilarisch die dieren...Maar misschien is dat bij jou iets anders : natuurdocumentaires, programma's over huisinrichting, kookprogramma's of gelijk wat waar je echt van geniet...).
Als er in de gemeente waar je woont bezoekdiensten zijn voor zieken (in mijn gemeente bestaat dat volop), maak er dan gebruik van. En vraag iemand die vrolijk is en niet over je ziekte praat.
Echt, het is prima wat je wil doen. Ik ben helaas niet zo thuis in goedkope internetwinkels, maar je alvast daar snel iets vindt. Maar ook al heb je niet veel geld, je kan inspiratie opdoen bij duurdere sites, zoals Maison du monde, Bazar Bizar of gewoon genieten op Pinterest waar er een heleboel prachtige plaatjes staan over alle thema's. En de ideeën zijn dan vaak uit te voeren met véél goedkopere middelen, die je in goedkope winkels vindt. Geniet ervan!
elke ziekte is een roep naar verandering. als je hetzelfde blijft doen dat wat je altijd gedaan hebt zal er niets veranderen. meer en meer dokters erkennen het verband tussen lichaam en geest. Dit is dus geen new age gelul. In het universitair ziekenhuis van Gent is er een afdeling waar je met alternatieve middelen (bv. meditatie, yoga, positief leren denken...) bepaalde ziektes kan aanpakken. tegelijk met een medische behandeling natuurlijk. De resultaten zijn verbluffend.
maar het is jouw eigen keuze als je toch naar dingen wil kijken die negativiteit in je huiskamer en jezelf pompen. je zou inderdaad afkickverschijnselen krijgen mocht je ermee stoppen, en misschien ook enkele vrienden verliezen die je "nieuwe weg" maar raar vinden. Maar kies je er niet voor en wil je leven zoals je altijd al geleefd hebt, dan is daar helemaal niks mis mee, elke keuze is goed en iedere weg is goed. en iedereen verandert als hij eraan toe is.
Mocht je het toch eens over een andere boeg willen gooien, dan raad ik je "je kunt je leven helen" van Louise Hay aan. geen verwijtend vingertje, maar een heleboel tips over omgaan met ziekte.
En zoals gezegd, ik vind het prima dat je je wil omringen met dingen waar je van houdt, die je mooi vindt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.