Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je rechten onlenen aan een foute prijs op een website waarvan de beheerder al diverse keren op de hoogte is gesteld?

Op de website van een woonboulevard staan banken vermeld met absurd lage prijzen, hier kan je echter geen goederen bestellen maar deze website link vervolgens door naar de website van de desbetreffende winkel waar de prijzen veel hoger zijn.
In eerste instantie heb ik het contact formulier op de website ingevuld om te melden dat de prijzen waarschijnlijk niet kloppen.
En nu heb ik meer als een week geleden ook een e-mail gestuurd om ze op de fout te wijzen.
Tot nu toe als ik de website check dan zie ik nog steeds dat het niet veranderd is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, daar kan je geen rechten aan ontlenen. Er spelen twee verschillende dingen:
-verkeerd adverteren
-te lage prijs

Een koop wordt ongedaan gemaakt als de koper had kunnen weten dat de prijs absurd laag was (250 euro voor nieuwe BMW, 15.000 voor villa, etc.). Dat is niet het geval, want de webshop hanteert de juiste (hogere) prijzen.
Verkeerd adverteren kan wel worden bestraft als het bedoeld is om mensen te lokken, het zou immers misleidend kunnen zijn. In dit geval lijkt me dat niet direct aan de orde. Een oneerlijke handelspraktijk is het niet als er een foutje wordt gemaakt, twee keer mailen en erop wijzen zorgt er niet voor dat je kan aannemen dat de site bewust mensen wil misleiden. Maar ook als ze dat wel doen, zouden ze een boete krijgen, ze zouden niet hoeven te leveren tegen de genoemde prijzen.

Ik vrees dan ook dat je pech hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing