Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zorg ik ervoor dat mijn stoel over het kleed schuift?

Ik heb een hoogpolig tapijt gekocht, en vlak daarna een relaxstoel.

Er zaten plastic doppen onder de stoel, en het schuiven ging eigenlijk prima, tot er opeens 1 poot half afbrak en ik dus niet meer veilig over het kleed kon schuiven.

Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd om het schuiven weer te laten werken, waaronder ook glazen schaaltjes onder de poten te plaatsen.

Dit ging ook een tijd goed, maar het tapijt blijft opschuiven, en na verloop van tijd krijg ik de stoel nog amper naar voren/achter.

Weet iemand een oplossing, of heb ik uiteindelijk een miskoop gedaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ik ga er vanuit dat er ronde pootjes onder de stoel zitten, zoniet dan zijn ze makkelijk te vervangen door ronde.
Misschien bieden zogenaamde "gliders" uitkomst.
Gliders worden in de meubelbranche gebruikt om zware kasten e.d. te verplaatsen. Ze zijn rond, de bovenkant is van rubber voor goede grip en de onderkant is erg glad en de zijde is afgerond zodat het goed kan glijden.
Ze zijn bij de betere meubelzaak verkrijgbaar en zijn er in verschillende maten.
Ik zou ze op de poten vastlijmen met goede secondelijm (bijv. Pattex), wel eerst ff proberen zonder lijm want anders krijg je ze niet meer van je poot af.
Als dat kapotte pootje nog niet vernieuwd is zou ik ff naar de winkel gaan waar de stoel gekocht is en zeggen dat het met verschuiven kapot gegaan is, wat bij normaal gebruik moet kunnen omdat je er toch onder moet kunnen stofzuigen. Ook als het niet onder de garantie valt is het pootje zelf niet zo duur en makkelijk te bestellen, het pootje zit met 1 schroef vast en dus makkelijk zelf te vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens bij een ijzerwaren zaak te zoeken naar meubeldoppen van metaal. Dat zijn een soort brede punaises van metaal met een bol oppervlak. Deze werken het beste op tapijt en je slaat ze zo met een hamer (op een theedoek om beschadiging van het metaal te voorkomen) in de poten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing