hoe leer ik iemand op leeftijd hoe het huis opgeruimd blijft?
op leeftijd is 50+, getrouwd, huis is een flat, geen lift, drie hoog, drie slaapkamertjes, twee tieners (jongens, waarvan één brugpieper) en het staat aardig vol, maar het is niet zoals je op tv ziet... het LIJKT opgeruimd, zo op het oog dus...
ik ben de 5e persoon die een poging waagt om deze persoon te helpen.
het probleem lijkt te zijn dat als je weer weggaat, dat er weer rommel bij komt, of dat dingen alleen verplaatst wordt, of niet weggebracht wordt.
moet ik meteen drastisch gaan opruimen? of echt alleen beginnen met één hoekje, iets kleins? of een gesprek aangaan, waarom hoe en hoezo? ik ken de achterligggende mogelijke onbewuste gedachte al, maar moet ik daar over beginnen?
de uiteindelijke bedoeling is zó weinig rommel dat er ook tijd is voor andere zaken, dan het opruimen, en het eraan ergeren.
mijn handen jeuken om te helpen en te blijven helpen!! vorige mensen gaven het snel op, maar HOE moet ik beginnen zonder dat het meteen heftig is?
het gaat uiteindelijk om 4 personen boven de 12 idd. Waarvan de moeder zichtbaar moeite heeft met organiseren...
dank je.... t zal een flinke klus worden :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.