Is laminaat mogelijk i.c.m hoofd vloerverwarming (nat type) zonder radiatoren in een nieuwbouwwoning?
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht (eengezinswoning). Nu zouden hier oorspronkelijk LTV connectoren geplaatst worden op de begane vloer. Wegens een fout in de tekening komen ze er nu met het radiatorplan achter dat deze radiatoren niet gaan passen naast de openslaande deuren.
De aannemer biedt nu als alternatief vloerverwarming (hoofdverwarming) aan voor de begane grond zonder extra kosten (type nat vloerverwarming dus gegoten in cement). Er zijn hierbij geen radiatoren aanwezig op de begane grond.
Een andere optie is een LTV convectorput voor het raam, er blijven dat tevens 2 andere LTV radiatoren aanwezig in de keuken en hal.
De oppervlakte van de woonkamer + open keuken zijn totaal 37,7 m2 en hal/toilet totaal 4,3m2.
Is laminaat mogelijk i.c.m hoofd vloerverwarming (nat type) zonder radiatoren in een nieuwbouwwoning? Zoja welk laminaat? Wat zou het energieverlies hierop zijn? Of kan ik als ik laminaat neem beter kiezen voor een convectorput?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.