Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kost een zolder ombouwen tot een slaapkamer?

Hey,

Omdat het nieuw huis die we huren wat klein is hebben we besloten om van de zolder een slaapkamer te maken.
De zolder is niet VOLLEDIG isolatie-dicht, ik hoor de wind tussen de isolatie door en 't is er ook wel redelijk koud.

Nu is mijn vraag, hoeveel zou het kosten om de zolder helemaal om te bouwen tot een degelijke slaapkamer?
Zoals je ziet op de foto's moet er nog vloer gelegd worden (met linoleum ofzo), en dan ook nog gyproc of gipsplaten geplaatst worden, en natuurlijk ook wat meer isoleren.
Aan de kant waar de boiler staat moet ook een afscheiding komen met een deur (zoals het lijkt op een apart kamertje voor de boiler enzo.
Natuurlijk moeten ook wat vakmannen ingehuurd worden om alles te plaatsen, maar m'n nonkel is electricien dus die valt al weg in de kosten (voor elektriciteitsaansluiting, distributie want er moet ook een flatscreen tv komen)

Ik dacht aan 10.000 euro maar m'n broer zei dat het maar rond de 3000 euro zou kosten (met meubels erin)

Dusja, ik ben beniewd:p

Toegevoegd na 4 minuten:
foto's:

http://i50.tinypic.com/2zdxfn6.jpg
http://i45.tinypic.com/21d0lyx.jpg

Oh ja, er moet ook een velux raam komen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ik denk het niet dat je uberhaupt mag verbouwen hoor. Aangezien een huurwoning is mag niet zomaar iest aanpassen laat staan verbouwen. Eerst moet je je huurovereenkomst inkijken of dat mag en/of je huurbaas bellen en vragen daarover. 9 van de 10 keer mag je helemaal nix aan je huurhuis aanpassen dus ik denk dat je feestje.niet doorgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst is het niet verstandig om €10 000,- in een huurhuis te investeren. Yenzij je het huis later kan kopen, is het weggegooid geld! Je moet dus iets maken dat temporeel definitief is. Die zilverkleurige isolatie moet je even naaddicht maken met zilverkleuwig radiatortape. Helaas geef je het oppervlak van de vloer en de wanden er niet bij! Kost een paar tientjes. Na dit gedaan te hebben, de zaak uitrachelen en gipsplaat er tegenaan. Die kopse metselwand gewoon een voorzetwandje plaatsen, ben je wat rachels kwijt en gipsplaat of nog goedkoper: hardboard en behangen. Haal je later zo weer weg!

Meeste moeite gaat zitten in de plek waar die ketel staat. Zo kan die er gewoon blijven staan maar als het een slaapkamer wordt, voldoet het niet aan de eisen. Hier ook met stijl -en regelwerk met stucplaten gaan werken. Gipsplaat zelf heeft een brandwerendheid van 30 minuten (oftewel b30), als je dat aan beide kanten doet, voldoe je aan de regels. Met de afwerking kan je alle kanten op, echter er moet wel een deur in de afgsloten ruimte van de ketel, verder doen (2e hands) gordijnen het ook heel goed (gewoon tegen een kale muur voor het zicht).

Je kan beter naar je broer luisteren alhoewel die er ook nog zeer ruim over denkt. Lijkt mij meer de helft en dan hebt ge sanderendaags ook nog över veur un pint!

Toegevoegd na 1 uur:
Nu er ook nog een Velux inmoet verandert dat natuurlijk wel het e.e.a. aan kosten. Nu breek je door naar buiten en afgezien dat raam op zich is het waterdicht afwerken nog een aardige prijzige klus. Als je dit nog nooit zelf gedaan hebt, raad ik je aan om iemand met ervaring. Wat de prijzen zijn in zwart Belgenland weet ik niet. Beetje handige klusser moet dat in een middag kunnen klaren!

Toegevoegd na 1 uur:
Nu er ook nog een Velux inmoet verandert dat natuurlijk wel het e.e.a. aan kosten. Nu breek je door naar buiten en afgezien dat raam op zich is het waterdicht afwerken nog een aardige prijzige klus. Als je dit nog nooit zelf gedaan hebt, raad ik je aan om iemand met ervaring te vragen. Wat de prijzen zijn in zwart Belgenland weet ik niet. Beetje handige klusser moet dat in een middag kunnen klaren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing