Hoe herstel ik een verkeerd behandelde hardwax houten vloer?
Ik heb recentelijk mijn houten vloer (solid floor) behandeld met een onderhoudsolie van woca. Ik kwam er na daarna echter achter dat we geen geoliede vloer, maar een hardwas geoliede vloer hebben. Ik was op het verkeerde been gezet door de onderhoudsolie die ik daarvoor altijd gebruikte van floorservice. Ik was in de veronderstelling dat dit voor geoliede vloeren was en het merk woca dus ook te gebruiken is.
Dit bleek echt verkeerd uit te pakken en er onstond een soort glim-laklaag over de vloer. Ik heb daarop na een paar dagen, na overleg met woca-personeel, de vloer gereinigd met een boenmachine (groene pad + intensief reiniger). De vloer leek redelijk goed schoon te worden, hoewel hier en daar nog wel glimplekken zaten, die lastig weg te krijgen waren. De volgende dag heb ik 's avonds de helft van de vloer wederom in de onderhoudsolie gezet, maar nu weer van floorservice (destijds ook gebruikt door de winkel waar we de vloer hebben gekocht). Nu, vandaag, zo'n 15 uur later ziet de vloer er vlekkerig uit en zijn de ronddraaiende bewegingen van het inwrijven nog te zien. Ik vragen mij ten zeerste af of het nog wegtrekt. Heeft er iemand advies om de vloer te herstellen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.