Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er huis-tuin en keukenmiddeltjes om vliegen en muggen te vangen?

Ik word gek van die muggen in huis en ik zoek iets waar die beestjes zelf op af komen. Heb niet zin om voortdurend ze achterna te zitten met een vliegenmepper.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit kan u doen door de hals (+/- 10 cm onder de stop) af te snijden en omgekeerd terug te plaatsen als een soort trechter.
U lost nu 50 gr suiker op in 20 cl warm water en doe er 1 gram gist in.
Dit alles giet u in de fles en stel die ergens op in een hoekje.
De muggen en vliegen komen er gegarandeerd op af, kruipen of vliegen erin en komen er nooit meet uit.
U zal versteld staan wat u na weken gevangen heeft.

Bezorg mij uw emailadres en ik kan u een powerpoint bezorgen met meer details over dit alles aan de hand van foto's + uitleg.
Mijn emailadres is depauwroger@yahoo.com.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wij hebben zakken met water hangen .. Schroef in het midden van het kozijn, dan dievrieszak half vullen met water, goed dicht binden met een stevig touw en dan ophangen, het is oude methode en werkt heel goed,, ook een tip .. Miss hordeuren en horren voor t raam plaatsen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja op een of andere manier komen ze er niet langs .. Je zou t even kunne opzoeken op Google waarom ... Maar t helpt wel hier in Italië doet iedereen t
Rieneke1
12 jaar geleden
apart, maar het helpt idd, +
Wat ook wel werkt, is oude CD's aan een touwtje
ophangen op de plekken waar de zon schijnt. Door de licht flitsen die ontstaan door de bewegende cd's met het weerkaatste zonlicht, schrikken de vliegen en vliegen weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het eens met een doodgewone vliegenvanger proberen daar komen ze graag op af.
En wil je muggen weg houden zet dan een citroenplant in de kamer daar zijn ze niet dol op.

Toegevoegd na 4 minuten:
Heb nog een tip voor de muggen een glas witte wijn.
Daar komen ze gegarandeerd op af en kun je smorgens gwoon weer wegspoelen en nieuw er neer zetten.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als je vader/moeder of jijzelf eventueel rookt zorgt de rook dat de vliegen niet in de buurt komen van jou en zelfs vertrekken van het rook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding