Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn 'normale' maten van een inloopdouche? En wat zou dan de beste indeling zijn?

Wij gaan onze badkamer verbouwen, nu hebben wij een (in vergelijking met de badkamers van tegenwoordig) kleine badkamer. We hebben niet veel nodig, een bad willen we sowieso niet (wij zijn maar wat blij met het toilet in de badkamer, dus die blijft). Maar wat we wel willen is een mooie douche. Ik ben een inloopdouche gewend, ik zou het liefst niet compleet afgesloten staan in een ruimte van 90 x 90 cm. Ik heb 2 voorbeelden gemaakt, alleen twijfel ik of de ruimte tussen het toilet en de wand niet te smal is (10 cm tussen wand en stortbak, dus niet de pot zelf) en of de inloop (35 cm?) niet te smal is. Wat zijn 'normale' maten voor een inloopdouche? Zou de wand (van voorbeeld 1, 60 cm) misschien beter los kunnen zijn, dat je hem in kunt klappen als je instapt? Of is 35 cm genoeg (overlapping van de 2 wanden is 10 cm, ik wil niet dat alles de douche uit spettert, tussen die wanden blijft 35 cm over)? Voorbeeld 2 is zomaar een idee als voorbeeld 1 absoluut onmogelijk blijkt te zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als je toch gaat verbouwen, zou ik het toilet en de wastafel van plaats laten wisselen. Dan kan je wel je favoriete doucheplek houden.
Je moet tenslotte goed je kont kunnen keren en niet het idee hebben dat je op een vliegtuigtoilet zit.

Toegevoegd na 11 minuten:
Overigens vind ik zelf optie 2 veel ruimer ogen en niet onbelangrijk deze optie is ook beter voor de verkoopbaarheid van je huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Optie 2 geeft in de douche meer gevoel van ruimte en dat is wel zo prettig en geeft ook de mogelijkheid om samen te douchen. Ga er wel vanuit dat je in de loop der jaren dikker kan worden, pas je niet meer door de ingang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing