Wat zijn 'normale' maten van een inloopdouche? En wat zou dan de beste indeling zijn?
Wij gaan onze badkamer verbouwen, nu hebben wij een (in vergelijking met de badkamers van tegenwoordig) kleine badkamer. We hebben niet veel nodig, een bad willen we sowieso niet (wij zijn maar wat blij met het toilet in de badkamer, dus die blijft). Maar wat we wel willen is een mooie douche. Ik ben een inloopdouche gewend, ik zou het liefst niet compleet afgesloten staan in een ruimte van 90 x 90 cm. Ik heb 2 voorbeelden gemaakt, alleen twijfel ik of de ruimte tussen het toilet en de wand niet te smal is (10 cm tussen wand en stortbak, dus niet de pot zelf) en of de inloop (35 cm?) niet te smal is. Wat zijn 'normale' maten voor een inloopdouche? Zou de wand (van voorbeeld 1, 60 cm) misschien beter los kunnen zijn, dat je hem in kunt klappen als je instapt? Of is 35 cm genoeg (overlapping van de 2 wanden is 10 cm, ik wil niet dat alles de douche uit spettert, tussen die wanden blijft 35 cm over)? Voorbeeld 2 is zomaar een idee als voorbeeld 1 absoluut onmogelijk blijkt te zijn.
Wij hebben een appartement met woonkamer en 1 slaapkamer. Dus wij moesten proppen. Geen plek voor waslijnen, dus wasmachine moest of in de keuken of in de douche. Maar omdat we er ook een droger bij wilde hebben we toch maar gezegd, zet maar in de douche. Droger en wasmachine in de keuken paste niet.
Ik heb me wel vergist in de maat, het is 42 CM, maar ook dat is krapjes. http://www.home.zonnet.nl/voldemort22/lengte.jpg P.S. let niet op de grond op de foto, moet nog schoonmaken en een was doen ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.