Matte of glanzende wandtegels in de badkamer?
Wij gaan onze badkamer vernieuwen. Nu hebben wij de keuze tussen wit matte of glanzende (60x30) tegels. Mijn voorkeur gaat uit naar matte tegels, gezien wij een glanzende (geen hoogglans) vloertegel hebben en een hoogglans badmeubel. Ook willen wij 1 verticale baan tegels met led verlichting erin verwerkt waardoor ik bang ben dat het met glanzende tegels nogal 'bling' wordt en te veel weerkaatst. Mat lijkt me wat rustiger, glanzend ruimtelijker (klopt dat?) Maar hoe zit dat met schoon houden? Ik lees overal wat anders, op mat zie je minder kalk, het zit er wel, dus wanneer het zichtbaar wordt is het harder schrobben? Glans blijven de druppels zichtbaar en vette vingers? De matte zijn iets duurder, maar niet zodanig dat dat mijn keuze beïnvloed, ik investeer dan liever wat meer dan dat ik straks iets meer geld in mijn zak heb en doodongelukkig word als ik de badkamer binnenstap. Heeft iemand ervaring met matte tegels? En hoe is dat bevallen? Ooit vergelijking gehad met glanzende tegels?
Toegevoegd na 1 dag:
Iedereen bedankt voor de antwoorden/adviezen/ervaringen. Het zijn de matte tegels geworden, vandaag besteld. Stonden uiteindelijk ook mooier bij onze vloertegels. Beste antwoord is er niet, ieder antwoord was nuttig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.