Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kost een hoogglans keuken zoveel meer dan een matte?

Wij willen een keuken kopen en bij de keukenwinkel werd ons verteld dat een hoogglans 3300 extra kost. Ik vraag me af waarom, het is toch gewoon een ander soort verf dat erop gesmeerd wordt lijkt me.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Ik denk dat het gewoon marketing is. Het geeft een luxueuze uitstraling en daar willen mensen meer voor betalen.

Voor het geld dat jij extra voor de verf betaalt heb ik mijn IKEA keuken gekocht. Inclusief koffiezetapparaat, magnetron, oven én hoogglansdeurtjes zonder grepen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Hoogglansverf is overigens wel iets duurder en er kan natuurlijk een betere kwaliteit zijn gebruikt. Maar als ik al mijn deurtjes en frontjes laat spuiten kost me dat ongeveer 1000, --.

Over het algemeen verdienen keukenboeren heel weinig op de inbouwapparatuur die ze leveren, maar des te meer op greepjes en speciale wensen. Ik zou je zeker adviseren om ook andere keukenbedrijven te bezoeken en daarbij op te letten dat het echt van een ander bedrijf is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben zelf een meubel fabriek,en als je kijkt wat het voor een werk is om iets glanzend te spuiten,dan kan je begrijpen dat zo iets 3300 meer kost.Elk stofje zie je zitten op hoog glans,alleen het schuren vraagt al veel meer aandacht.Verf zelf maar eens iets met hoog glans en kijk later eens wat je allemaal aan oneffenheden ziet zitten op je houtwerk.Daarnaast moet er ook nog hele goede lak op, want het mag beslist niet krassen,want je ziet alles zitten op hoog glans.Hoop dat je het nu begrijpt,en koop hem maar, want hoogglans keuken is prachtig.
Suc6 met de aankoop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit gaat natuurlijk niet op,bij hoogglans kunststof,dat verschilt niet zo veel.

Toegevoegd na 6 minuten:
Daarnaast moet hoogglans ook nog eens gedroogd worden in een speciale ruimte,er mag bij het drogen van de lak beslist geen stof op komen.
burgos
12 jaar geleden
De prijs die je extra betaald is totaal afhankelijk van hoe dat geproduceerd wordt. Zijn de deurtjes al bestaand en wil je die hoogglans hebben dan is dat vaak handwerk en betaal je dus heel veel extra. Voor deurtjes die al hoogglans zijn hoeft dat niet. Deze deurtjes worden in grote hoeveelheden geproduceerd en zo kan de prijs naar beneden. Ook maakt het uit of het gelakt is of dat het folie is. Folie is uiteraard een goedkoper product om te produceren. Dus zijn die deurtjes ook goedkoper.
ps. bij ikea zijn de hoogglans deurtjes met folie bedekt maar je hebt dan ook 25 jaar garantie! Ze zijn daar te krijgen in wit, geelwit, zwart, rood en grijs."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kijkt bij de duurste keukens, kun je niet eens hoogglans krijgen, het geeft alleen maar vlekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing