Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een anti statisch middel of een andere oplossing tegen stof op zwart kunststof?

De voorkant van mijn computerkast en de omlijsting van de plasma t.v. zijn beide van zwart kunststof en dit trekt verschrikkelijk veel stof aan.
Als ik het heb afgestoft dan is het in korte tijd weer vol met stof.
Daarom mijn vraag of er een middel of een andere oplossing is waardoor het zwarte kunststof niet zoveel stof aantrekt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Vaseline!

Ik heb hiervoor goede ervaring met vaseline.
Een beetje (net als de hoeveelheid tandpasta op je tandenborstel) op een doekje en je televisie, computer en/of zwarte meubels insmeren.

Ze zien er daarna weer als nieuw uit, en stof blijft een tijdje weg. Mocht er toch stof op neer dwarrelen, blijft het er niet op plakken (indien je het goed hebt uitgesmeerd) en blaas je het er zo weer vanaf, of het verdwijnt in de stofzuigerslang indien je daarmee in de buurt komt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het voor altijd anti-statisch maken van je tv lukt niet, maar wel tijdelijk:

http://nl.hg.eu/products/show/id/50/vuilafstotend_maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die worden statisch geladen en trekken daardoor vooral stof maar ook bv rook aan. Dit kan u voorkomen met een antistatische spray. Die zijn te verkrijgen in een electronica zaak maar ook in sommige dhz-zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar maar waar, ik gebruik altijd de cockpitspray, dit maakt alles stofafstotend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing