Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zorgen dat er netjes teksten op mijn slaapkamermuren komen?

Ik wil in de meivakantie mijn slaapkamer gaan veranderen, alle muren gaan wit, de meubels gaan zwart met wit. Ik wil graag leuke ZWARTE songteksten en mooie quotes op mijn muren doen. Eerst wilde ik het gewoon gaan overtrekken met potlood en daarna overschilderen. Maar mijn moeder zegt dat dat niet zo handig zou zijn, omdat het heel moeilijk is om het dan netjes te krijgen. Ik heb al op de bouwmarkt-site gezocht naar een soort van 'sjabloon' voor letters. Ik weet alleen niet hoe ze eigenlijk heten, ik heb ook op 'letterstempels' gezocht. Weet iemand hoe die dingen heten? En als iemand een beter manier weet van hele testen op geschilderde muren zetten, wil ik die heeeel graag horen!
Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
'testen' moest natuurlijk 'teksten' zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Sjablonen (of stencils) lijken me inderdaad het handigst. En dan met een speciale kwast tamponeren.

Toegevoegd na 58 seconden:
Google anders eens op "verfsjablonen"
12 jaar geleden
Hangt er een beetje van af hoe lang de teksten zijn en hoe groot je ze wil hebben. Je kunt natuurlijk zelf sjablonen maken met je PC, uitprinten en uitsnijden en dan op de muur tamponeren.

Je kunt ook een dia maken van de tekst en deze op de wand projecteren en dan netjes schilderen. Je kunt natuurlijk ook een Beamer gebruiken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heten wel sjablonen, lettersjablonen. Maar je kunt het ook zelf maken. Kies een schreefloze grote dikke letter en print de tekst daarmee op papier. Plak het papier op stevig karton, en snij de letters dan uit met een stanleymesje.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.sjablonen4you.nl/lettersjablonen.php
http://www.goeievraag.nl/vraag/lettersjablonen-kopen.163008
Amadea
12 jaar geleden
Waarom print je ze niet uit? Dat kan in iedere gewenste kleur en lettersoort en plak ze daar na op de deur, b.v.met een Pritt Stift? Zijn ze later ook nog redelijk makkelijk te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Songteksten lijken mij niet bepaald ideaal om letter per letter aan te brengen. Ik zou opteren om die te laten afdrukken bij Vistaprint of Dewiha Art.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing