Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij vertellen hoe oud dit kastje is? En wat het waard zou kunnen zijn?

We hebben het op een rommelmarkt gekocht. Het komt oorspronkelijk uit een kapsalon in Brussel. En het is een kastje om krulspelden op te warmen. Op het apparaat staat Magic Robotherm. Op internet heb ik er niets over kunnen vinden. Ik vermoed zelf dat het uit de jaren 50 of 60 komt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Gezien de vormgeving van het bedieningspaneel, en de pijlvormige 2 rode en 1 zwarte draaiknoppen, denk ik dat je de jaren 50 uit kunt sluiten. Wat mij betreft wordt het dus jaren 60 of 70.

M.i. heeft dit apparaat alleen emotionele waarde (het is gewoon leuk zo'n ding) maar heeft het geen financiele waarde. Mensen die met krulspelden in de weer zijn, zullen liever een moderner apparaat hebben, en verzamelaars van dit soort spullen zullen er wel zijn, maar dat is zoeken als een speld in een hooiberg.

Je zou 'm op marktplaats kunnen zetten, en mensen gewoon laten bieden. Dan komt er best een waarde uit, maar die zal niet hoog zijn.

Mijn advies zou zijn, om eens contact op te nemen met het kappersmuseum. Dat is een virtueel museum, maar alle spullen die daar te zien zijn, zijn ook in het bezit van de eigenaar van de site.
http://www.kappersmuseum.nl/
Links bovenin de site zie je de tab waar je contact op kunt nemen.

Je zou daar meer informatie kunnen vragen, maar je zou natuurlijk ook kunnen overwegen, dit apparaat aan het museum te schenken. Dan loop je misschien 2 tientjes mis, maar iets schenken aan een museum geeft ook weer een goed gevoel ;-)
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing