Werd er in Nederland vroeger ook gebruik gemaakt van separate kranen voor warm en koud, of is dat een typisch Engels verschijnsel?
Mijn vriendin irriteerde zich mateloos aan deze kranen tijdens een bezoek aan Engeland en ik moest toegeven nooit dit systeem in Nederland gezien te hebben. Is dit ooit in Nederland geweest en hebben we dit snel vervangen of hebben wij dit systeem overgeslagen?
(Ik ken natuurlijk wel een enkele koudwaterkraan.)
Als de drukken niet kloppen en de druk op koud zo hoog is t.o.v. warm, stroomt het water door de ketel of wat voor 'n wateropwarmapparaat dan ook niet voldoende door, met oververhitting tot gevolg (schat ik in).
Oververhittingsbeveiligingen zullen, Engelsen kennende, niet zo betrouwbaar zijn, met gevaarlijke situaties tot gevolg.
In Engeland echter lopen ze vaak wat achter, of vervangen pas als het echt stuk is. En voor een mengkraan heb je een gat in het midden nodig, moet je ook nog de wastafel vervangen, haha, dat doen ze dus niet.
Ene kant mengkraan van 'continent' kwaliteit, andere kant zeeppompje! ;)
En als iets niet goed werkt is vervanging voor iets wat dat wel doet, zeker als dat gewoon beschikbaar is, een logische stap.
Slechts uit pure armoe blijf je dan bij het oude zitten, zou je dan denken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.