Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een stof die geen licht doorlaat ?

Kan mijn slaapkamer niet donker krijgen

Toegevoegd na 4 uur:
Ik wil iedereen antwoord geven, heb een email gestuurd maar kan die nergens terugvinden, hoe doe je dat, mensen weer terug antwoorden ????

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Interieur
3.8K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom ga je gewoon niet naar de andere kant liggen of doe je je ogen dicht (ik neem aan dat je dit probeert voor in de nacht als je wilt slapen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antwoorden: klik op de avatar (foto) dan vind je op de pagina van de gebruiker een envellopje onder de avatar, klik ook daar op.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ja hoor. Gewoon googlen op verduisterende gordijnen of verduisterende rolgordijnen.

Toegevoegd na 55 seconden:
Hier bv:

http://www.gordijnenweb.nl/zoeken.aspx?type=90b23d7b-c8a2-41c7-b26d-a2377e37c11b
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verduisteringsstof achter je gordijnen helpt eigenlijk alleen als je ook een zware donkere stof gordijnen neemt, en dat past niet bij iedere slaapkamer.
Wat beter werkt is naast verduisteringsstof ook luxaflex erachter te doen. Dan wordt het een heel stuk donkerder. Totaal verduisterd zal het niet zijn. Dan moet je van die luiken voor je ramen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
verduisteringsgordijnen zijn bijna overal te koop en laten echt geen spatje licht door,dus jouw probleem is makkelijk op te lossen!slaap ze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
(aangezien ik origineel wil zijn :P)

ja dat heet steen.
ook heb je muren zonder raam.
voor de rest wat zij allemaal zeiden XD.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fluweel dacht ik..?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrijwel ieder goed dichtgeweven gordijn van niet al te lichte dunne stof kan een slaapkamer voldoende verduisteren. Speciale verduisteringsgordijnen maken het gegarandeerd lichtdicht.

Maar....er zit wel een addertje onder het gras. Je hoeft maar een minimaal kiertje aan de boven- onder- of zijkant van je gordijn te hebben, om je kamer gevoelsmatig te laten baden in een zee van licht. De beste resultaten krijg je derhalve met een normaal gordijn of rolgordijn dat echt goed over 'de dag' ligt (dus aan alle kanten minimaal 10 -15 cm over het kozijn uitsteekt, liefst nog meer) of in elk geval aan de zijkanten door een gootje loopt (rolgordijn) en boven en onder strak aansluit.

Vooral een vensterbank kan daarbij nog wel eens roet in het eten gooien. Eigenlijk horen vensterbanken ook niet op slaapkamers, maarja, het staat zo gezellig, dus meestal doen we het toch. Dat maakt verduisteren wel lastiger.

Heb je echt veel problemen die je niet kunt oplossen met een gordijn, overweeg dan eens rolluiken. Wel met dezelfde kanttekening natuurlijk : ze werken pas echt goed als ook de zijkanten, boven- en onderkant écht goed aansluiten / afsluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb witte gordijnen laten voeren met verduisterings-stof bij Leen Bakker. Is er in diverse kleuren en het is echt donker ! Heb langs de zijkanten van de muur klittenband gemaakt waardoor er niets van daglicht langsheen kan komen. De gordijnrails zelf zit aan het plafond dus ook daar geen daglicht omdat de zoom van het gordijn er voor valt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding