Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kun je het beste doen aan verkleurde vloerbedekking?

Wij hebben net nieuwe vloerbedekking (tapijt) uitgezocht. Heel mooi bruin en laagpolig. Helaas is er vanmiddag wat chloor opgekomen en is het verkleurt, het is lichter geworden. Ik heb er water op gedaan, wat soda en zou en met een schuursponsje gewreven, het is nu bijna weg. kan het kwaad wat ik heb gedaan? kan ik er niet een laag hebben afgeschuurd met schuurpapier? En wat kan ik er verder nog aan doen? Mensen die hier ervaring mee hebben en misschien een oplossing weten?

Toegevoegd na 9 minuten:
zie je dat niet als je er een stuk uitsnijd en vervangt? Het is net 3 dagen oud dus ik wil wel dat het er mooi uitziet, heeft iemand daar ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Ik denk dat je hier weinig meer aan kunt doen.
Je moet in ieder geval nooit met chloor aan stoffen komen want dat verkleurd heel erg.

Ik weet niet of je nog tapijt over hebt want dan zou je een stukje ter grootte van de vlek uit kunnen snijden en daar een nieuw stukje in leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlekken die met chloor zijn ontstaan halen we gemakkelijk weg met koud of lauw water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verdunnen en opdeppen, verdunnen en opdeppen. Het chloor zoveel mogelijk neutraliseren.

Achteraf kun je evt met kleurstift proberen bij te kleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het in 1e instantie met eenzelfde kleur viltstift proberen, mocht dat niet lukken, dan kun je altijd nog een stuk uitsnijden en vervangen. Wat zul jij balen! Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat een nieuw stukje erin wel kan, (heb het meegemaakt bij mijn ouders, strijkijzer erop gevallen.
Als u het tapijt hebt laten leggen kunt u misschien het beste daar vragen hoe je het beste een stukje vervangt (in verband met eventuele loop van het tapijt
anneliez
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing