Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn nieuw gordijnen laten te veel licht door,hoe los ik dit op?

op mijn slaapkamer heb ik nieuwe gordijnen,ze laten veel meer licht door dan ik dacht.
Ik heb lange vitrage,dat scheelt ook wel iets,maar niet genoeg.Ik wil geen andere gordijnen kopen.
als ik plakfolie op de ramen plak zou dat helpen?
of heeft iemand een beter idee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt voering aan de achterkant van je gordijnen maken, zodat ze minder licht doorlaten. Dan ziet het er vanaf de buitenkant wel anders uit, maar ik ga er van uit dat je je slaapkamergordijnen vooral 's-nachts dicht hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt,heb ik ook gedaan bij de mijne.

Andere antwoorden (5)

(doorzichtige) plakfolie helpt heel weinig. Als je gekleurde plakfolie wil dan zal dat wel helpen als je een donkere kleur kiest. En is een rolgordijn achter de gordijnen geen optie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou voor die rolgordijnen gaan! xD
Verduisterings gordijn acher de huidige laten (of zelf) naaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik in mijn vorige huis gedaan, is heel makkelijk te doen en kost niet veel op de markt.
staat netjes ook, want het valt niet op.
Plaats luxaflex of een rol gordijn er nog achter dan heb je s'winters ook nog eens extra een isolatie laagje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verduisteringsgordijn is een perfecte en goedkope manier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden datzelfde probleem . We hebben donkere rolgordijnen bevestigd, tussen de vitrage en het raam.In de winter maken we er geen gebruik van , maar vor de zomer is het een goede oplossing gebleken .
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding