Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

houten vloer opfleuren

Mijn houten vloer heeft kale plekken en ik wil ze graag weer opfleuren, wat kan ik daar het beste opsmeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt er wel aan hoe het hout behandeld is. is het onbehandeld, gelakt, gebeitst of met olie of was gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vloer is in het begin behandeld met olie en heb er ook wel weer eens olie opgedaan, maar het komt toch steeds weer terug, de hele vloer hoeft niet, het zijn die plekken waar het meest gelopen wordt en daar is het hout licht van kleur geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is eigenlijk wel handig, want in dit geval kun je alleen de kale plekken behandelen. Als een vloer gelakt is, moet je gaan schuren en dan moet je de hele vloer doen, anders wordt het erg lelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een goed idee en dat zal ik maar doen. Ik leef gemakkelijk en zal hier dan wel uitkomen. gewoon weer die plekker goed in de olie zetten en die olie ga ik dan maar eens opzoeken wat het beste is.
hartelijk dank Suus..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

(kleur)bijts. Je blijf je het hout zien maar krijgt een tint.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Schuren en in de lak zetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vloer moet in zijn geheel geschuurd en opnieuw gelakt gaan worden.Als je dat plaatselijk gaat doen ontstaat er kleurverschil daar de oude lak en ook het hout verkleurd zijn en bovendien krijg je ook glansverschil t.o.v de rest
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schuren van een oude houten vloer is tijd rovend, je bent soms drie dagen bezig, mijn idee is en is ook veel goedkoper haal de houten vloer eruit en en vervang hem door een laminaatvloer, is waarscheinlijk veel goedkoper en je bent voortaan van alle onderhoud af. de laminaatvloer van vandaag doen niet meer te onder van hout qua print kijk maar even op www.interieurbestellen.nl
ze geven daar ook nog 20% krting op laminaat succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding