Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een creatieve en goedkope oplossing om een vensterraam af en toe te kunnen blinderen?

We hebben een logeerkamer waar vrienden van ons enkele keren per jaar blijven overnachten.Ze hebben aangegeven dat ze slecht kunnen slapen door de lantaarn die pal voor ons huis staat en alleen maar in het stikkedonker kunnen slapen. Ik heb al gekeken op internet voor verduisterende rolgordijnen. Maar ik schrok van de prijzen. Bijna 300 euro voor een raam van 250 bij 160m.
Helaas...., gordijnen zijn geen optie.

Toegevoegd na 1 dag:
Hallo Moolkeesje! Dank voor jouw reacties. Ik moest wel lachen om de `meetfout` die ik heb aangegeven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bij deze afmetingen van het raam, lijkt me een katapult het enige geschikte middel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Met een paar simpele haakjes of punaises een donker badlaken ervoor en voor tijdelijk is het probleem opgelost.

Toegevoegd na 33 seconden:
Dit doen wij vaak in vakantie huisjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak van zachtboard platen op maat (of laat op maat zagen bij de Gamma/Praxis) en hou die als voorzetraam. Met simpele haak te bevestigen en af te halen. Opruimen door onder een logeerbed te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stukje zonwerend gordijn kopen en dat op maat naaien. Op de hoekjes een stukje klittenband naaien en plakklittenband op je dakraam vastzetten. Zo kun je het raam blinderen als het nodig is (is soms ook heel handig als het buiten erg warm is).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze komen logeren, gewoon even het raam afplakken met vuilniszakken en schildertape.

Na de logeerpartij kan je de zakken weer hergebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel zwarte plakplastic, dat kun je dan op de ramen doen, blindeert prima en is niet duur. En je kan het er weer afhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook overwegen om twee rolgordijn naast elkaar te hangen. Dan wordt het misschien minder mooi, maar ze zijn overdag toch opgetrokken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je bent in elk geval een stuk goedkoper uit.

Toegevoegd na 1 dag:
Kijk eens bij ikea
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net eens gegoogeld voor je bij Leen Bakker, daar kost een verduisterend rolgordijn van 210x190 77,99, eentje van 60x190 27,99. Met een beetje zaagwerk ben je dan voor een kleine 106 euro klaar. Het is natuurlijk best wel een bedrag, maar dan is je probleem opgelost!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing