Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vraag: over een lederen salon kan ik die spuiten ofzo dat deze andere kleur heeft en er beter uitziet?

men lederen salon is enkele jaren oud was wit maar is nu beetje mat enz .
ik zou deze graag in donkere kleur hebben kan ik dat veranderen door te spuiten ofzo ,zodat deze andere kleur heeft en er ook beter uitziet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan het in ieder geval laten doen, zie link.
Het is wel in Moordrecht, NL.

Een reactie van iemand op een forum:

Niet doen. Leer is een "beweeglijke" stof. Het rekt uit bij belasting en herstelt zich weer. Bij langdurig gebruik zal het leer iets uitgerekt blijven. Op dat moment breekt het spuitwerk en krijg je zicht op de kleur die eronder zit. Een soort craquelé effect (overal kleine barstjes op de plaatsen, waar het belast is). Het bankstel is dan vergoed naar de knoppen. Opnieuw spuiten helpt dan niet meer, omdat kleine kleurverschillen gaan optreden en is opnieuw bekleden de enige oplossing.Alleen als het bankstel oud is en "uitgerekt stadium" heeft bereikt, kan je het overwegen. (Link 2)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thx

Andere antwoorden (3)

Een salon betekent in Nederland een kamer( meestal de deftige).
Ik vermoed dat je een bank(stel ) bedoelt.
Er is idd lederverf in diverse kleuren te koop,maar vraag, voordat je er aan begint, eerst wel even advies, hoe te handelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is veel werk en heel secuur werk maar het kan wel.
De spullen van HG zijn meestal wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met het opnieuw laten kleuren van mijn bank en fauteuils. Daarna is het een kwestie van regelmatig met de bijgeleverde was bijhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding