Waar word de hoogte van een hypotheek op gebaseerd als je deze aanvraagt?
Een collega van mij die fulltime in een winkel als verkoper werkt is op zoek naar zijn eigen woning. Hij woont momenteel in een huurhuis maar heeft ruzie met zijn buren(koopwoning) die zich passief-agressief opstellen waardoor hij graag wilt verhuizen. Dus in de pauze samen gezocht naar huur-/koopwoningen in de regio. Toen hij een paar leuke huisjes rond de €100.000,- had gezien, ging hij op zoek naar een hypotheek. Hier bleek dat hij een hypotheek kan krijgen tussen de €30.000,- en €55.000,-.
Wij verdienen niet veel met een salaris van +/- €18.000,- op jaarbasis met vast contract. Maar dit viel ons toch wel tegen. Waar word de hoogte van de hypotheek op gebaseerd?
Aanvullend: Huurwoningen die in aanmerking komen voor huurtoeslag zijn er hier in de regio nagenoeg niet. De woningen die wel worden verhuurd, worden verhuurd als vakantiewoningen waardoor huurtoeslag hier ook niet mogelijk is.
Betekent dit uiteindelijk dat mijn collega hier geforceerd uit de regio zal moeten vertrekken of zien wij nog een optie over het hoofd?
Bemiddeling met de buren heeft overigens ook geen zin, de buren zouden hebben aangegeven hier geen behoefte aan te hebben.
Wat wil je collega van zijn buren ?
De buren hebben geen behoefte aan bemiddeling.
Betekent dit dat zij accepteren dat er een conflict ( of verschil van mening ) is ?
is het een oplosbaar conflict? Je collega kan de buren verder links laten liggen en uit de weg gaan.
Waar het op neer komt is dat de buren constant nieuwe dingen zoeken om over te klagen, zodra er word getracht hier een gesprek over aan te gaan word er door zijn buren niet thuis gegeven.
Verder weet ik weinig over de situatie maar hij heeft aangegeven weg te willen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.