Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb al een huis maar wil alsnog een hypotheek. Is dit een probleem voor banken?

Situatie:
- 2 jaar geleden een huis van €200.000 gekocht m.b.v. geld van ouders (lening).
- Inmiddels heb ik een vast-arbeidscontract en wil ik dus een hypotheek i.p.v. de lening van mijn ouders.

Vragen:
- Ik heb al een huis maar wil alsnog een hypotheek. Is dit een probleem voor banken?
- Mijn nog af te lossen bedrag is 100.000, mag ik bij een hypotheek ook bijvoorbeeld €150.000 lenen? Of kan dit alleen als ik aan kan tonen dat ik dit investeer in de woning?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

In deze tijd zal het moeilijk worden. Veel banken zijn bang om een hypotheek af te sluiten, en doen dit het liefst zo klein mogelijk. In feite neem je een hypotheek om een persoonlijke lening af te betalen. Klein voordeel is dat het geleende bedrag bij je ouders is afgesloten en als doel heeft het financieren van het huis.

Als ik jou was zou ik een goede onafhankelijke hypotheekadviseur het hemd van zijn lijf vragen. Hij kan jou precies vertellen wat wel en niet kan, en tevens vertellen wat het voordeligst is. en vooral niet op de adviseur bezuinigen, het hoeft niet de duurste te zijn, maar zorg dat je een professional onder de armen neemt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing