Ik krijg van mijn hypotheek adviseur maar steeds geen gespecificeerde nota, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die toch krijg?
Mijn man en ik hebben in november via Hypotheekvisie een hypotheek afgesloten bij ASR.
De kosten hiervoor zijn door hypotheek visie berekend op €5000 wat ik heel erg veel geld vind. Ik probeer al sinds november een gespecificeerde nota bij die kerel te krijgen, hij zegt steeds dat hij hem stuurt, maar doet dat vervolgens niet.
Ik weet wel waarom niet, want hij heeft hem gewoon niet. In het begin heeft hij wel eens gezegd dat hij niet elk telefoontje of elk mailtje dat hij stuurt direct in rekening brengt zodat we niet te veel betalen. Maar ik denk dat hij gewoon bedacht heeft "Hmmm €5000 vind ik een mooi bedrag, die twee sukkels (mijn man en ik dus) snappen er toch niets van, dus heb ik een mooie zak met geld."
Dan zegt hij dat hij de nota gaat sturen in de hoop dat we ophouden met zeiken. Verder heeft hij de kosten van de hypotheek mee gefinancierd in de hypotheek zelf, wat kennelijk helemaal niet mag. Dat wisten wij op dat moment niet, maar nu wel.
Wat zijn daarvan de gevolgen voor ons? Dat ASR op een dag zegt "he! Jullie moeten dat nu direct terug betalen."
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/grote-prijsverschillen-bij-hypotheekadvies/speel/1/ Verder: Bij hypotheekvisie (en andere adviseurs) staan de tarieven in het zogenaamde diensverleningsdocument. Dat heb je ws ook destijds gekregen ? Ik zou gewoon e.e.a. stipt volgens de klachtenregeling aanpakken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.