moet de notaris alle stukken controlleren bij verkoop van een woning?
Tijdens in periode waar ik met zware gezondheidsproblemen kampte, heeft mijn ex man (die door zijn beroep veel kennis heeft over de wet- en regelgeving, en die ook zelfs in bezit van een VOG is) heeft een nieuwe hypotheek opgenomen zonder dat ik het wist. Dat heeft hij met behulp van zijn kenniskring voor elkaar gekrijgen. er werd gewoon 'niet gecontrolleerd' of alles klopte. Aan deze nieuwe hypotheek werd is er een flexibel krediet aan gebonden, waarvan hij Euro 40.000 opgenomen heeft en ermee vandoor gegaan is. Daarnaats ook Euro 15.000 van de hypotheek verzekering. Bij verkoop van de woning heeft de notaris mijn vragen over discrepancies genegeerd, en daarna zei hij tegen mij dat hij "naar (zijn) mening niet verplicht is om de werk van een andere notaris te moeten controlleren". Klopt dit? Of gebruikt die man het fet dat ik als genaturaliseerde nederlandse niet bekent ben met hoe het echter in elkaar zit? Moet ik nu melding doen, en zo ja, waar? Moet ik dan ook klacht tegen de notaris indienen? Zijn die instanties verplicht om mij in te lichten over mijn rechten? Ik had het heel erg met pijn in die periode, kon dingen niet op een rij. Er werd heel veel informatie bij mij achtergehouden, hoe moet ik dat aangeven, of bewijzen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.