Wordt een kleine betalingsachterstand geregistreerd bij BKR?
Wij zijn bezig met een hypotheek aan te vragen. Alles is rond, alles ziet er prima uit, alleen is daar nog het BKR waar ze ontzettend moeilijk over doen. Wij hebben nu beiden een overzicht aangevraagd. Maar wij zijn ontzettend benieuwd waar de bank nu zo moeilijk over kan doen. De bank ziet 2 registraties, maar geen codes
Nu zijn we aan het nadenken wat dit dan kan zijn
We weten dat we een doorlopend krediet hebben gehad, ook wel een roodstand rekening. Deze hebben we al afgesloten. We konden 1000 euro in het rood staan. Zouden ze hier moeilijk over kunnen doen?
Ook heb ik wel eens 2 of 3 x een rekening te laat betaald bij de H&M of ander bedrijf, dit ging meestal maar om een bedragje van 40 of 50 euro. 1 x is het zover gekomen dat ze het via een incassobureau hebben gespeeld, dit ging dan om een bedrag van 87 euro.
Al met al niet zo slim natuurlijk, te laat betalen, dat weet ik ook wel, maar ik ben nou eenmaal niet zo goed met acceptgiro's ;)
Maar zouden ze echt zo moeilijk kunnen doen over die KLEINE bedragen mocht dit geregistreerd staan? Of zou het überhaupt niet geregistreerd staan? Of zien ze ons nu gelijk aan als wanbetalers?
Graag reacties, want wij raken er enorm gestrest van, van die onzekerheid.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.