Kan ik de overwaarde van mijn huis ook gebruiken om een bedrijfspand mee te financieren?
Ik ben een 28 jarige ondernemer uit Amsterdam. Sinds 2.5 jaar heb ik samen met een compagnon een eigen cafebedrijf en gaan de zaken erg goed. Nu ben ik van plan om binnen enkele weken zonder mijn compagnon een tweede cafebedrijf te kopen. Inmiddels is mijn huis afbetaald en hypotheek vrij en heb ik drie maanden geleden een taxatie rapport laten maken waarin de waarde uitkwam op 152.000. Momenteel heb ik een bovenmodaal inkomen. Nu heb ik voor de financiering van - hopelijk mijn tweede cafe - een bedrag van 80.000 euro nodig. Nu kan ik natuurlijk naar een bank gaan maar die vragen uiteraard een uitvoerig ondernemingsplan. Ook is de situatie nogal lastig omdat mijn compagnon geen trek heeft in nog een zaak en wij wel samen de lasten en de lusten dragen voor ons huidige cafe.
Zou ik de overwaarde van mijn huis kunnen gebruiken om een tweede hypotheek mee aan te vragen om daar vervolgens een bedrijfspand en verbouwing mee te financieren?
Alvast hartelijk dank!
MVG
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.