Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blijven huren of droomwoning kopen bij het verlies van je baan??

wij huren momenteel, maar willen graag een eigen huis. Dit leek allemaal super te gaan. Tot mijn man kreeg te horen dat hij misschien zijn baan verliest omdat ze de productie willen stoppen. Wat is nu het beste om te doen?
Blijven huren, en niet gelukkig zijn met het huis.
Of kopen en misschien je baan verliezen en dan....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Ik zou ten eerste je man willen adviseren direct elders te gaan solliciteren, misschien weet hij dan al een baan te vinden voordat hij überhaupt ontslagen wordt.
Dan kun je stappen gaan nemen om het huis te kopen.

Ga je nu kopen en staat hij volgende maand op straat, dan heb je grote kans dat je het huis niet meer kunt betalen en dat betekent een zeker verlies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de kans aanwezig is dat het inkomen dat gebruikt wordt om een hypotheek aan te vragen wegvalt, lijkt het me niet verstandig om een eigen woning te kopen op dit moment - waneer er meer duidelijkheid komt over of de baan behouden wordt kun je alsnog eens kijken.
Sowieso denk ik dat als jullie eerlijk zijn tegenover een eventuele hypotheek verstrekker dat er een goede kans is dat het inkomen binnenkort wegvalt, je uberhaupt geen hypotheek zult kunnen krijgen (ter bescherming van jullie en natuurlijk hun eigen centjes).
Dus, ik denk dat het verstandig is te wachten met het nemen van een beslissing tot jullie meer duidelijkheid krijgen over jullie inkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'we willen EEN eigen huis'.
Heb je je droomhuis al gezien? Mijn ervaring met huizenhacht is dat veel huizen wel een droomhuis kunnen zijn. Ja, er zijn er ook veel bij die zijn het écht niet, maar veel huizen zijn ook aantrekkelijk, en het idee dat díe van jou kan zijn is dan helemaal geweldig.
Mooie huizen komen en gaan.
Financiele onzekerheid ook.
Maar een huis moet je wel elke maand betalen en gedoe met een hypotheek wil je niet. Kun je nog genieten van je droomhuis als je man geen vaan meer geeft, inkomen veranderd, je het niet naar wens kunt inrichten want je moet wel op het geld letten.
Geldzorgen hebben veel impact en kan ook veel ongeluk brenfen.
Met je droomhuis zonder geld heb je ongeluk en onzekerheid en geen toekomstpersoectief of zin om te dromen.
Beter blijf je zitten waar je zit, met alleen wven het ongeluk dat je daar zit. Nog even geen onzekerheid of zorgen om de financien, maar met de voorpret en droom dat je strax je droomhuis kan kopen. Als er meer zekerheid is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
momenteel is huren een stuk veiliger.heb mijn huis vorig jaar eindelijk verkocht nadat ik mijn baan en echtgenoot kwyt was.geen hypotheek meer..de woningstichting doet het onderhoud...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing