Als ik mijn huis verkoop en ik koop voor dat geld twee kleinere appartementen, welke bijkomende kosten kan in dan zoal hebben (zie ook uitleg)?
Omdat mijn hart eigenlijk bij een andere stad ligt dan de stad waar ik woon en werk, ben ik al een tijdje aan het denken of het dan niet beter is dat ik verhuis.
Nu zie ik enorm op tegen pendelen, het is een superluxe om met mijn fiets te kunnen gaan werken. Zeker met de gang van zaken bij het treinverkeer in Vlaanderen (België) : dure en overvolle treinen, treinen te laat, treinen afgeschaft etc. De trein is op zich een leuk vervoermiddel maar de organisatie is beneden alles momenteel.
Eén van de overwegingen die ik al gemaakt heb ik om mijn huidige woonst in twee te verdelen. Ik bedoel : het huis te verkopen (ik denk dat ik er nog ongeveer 200000€ voor kan krijgen, maar heb ook nog een hypotheek lopen die gestart is in 2003 voor 20 jaar plus een bijkomende hypotheek voor verbouwingswerken die in dezelfde termijn afloopt).
En dan voor dat geld twee appartementen kopen : één in de stad waar ik woon en één in de stad waar ik werk.
Buiten verhuizen, behangen, schilderen, inrichten zijn er natuurlijk nog andere kosten aan verbonden die rechtstreeks voortvloeien uit deze transactie. Op welke kosten zou ik in dat geval o.a. moeten rekenen?