Stel: je hebt een eigen huis met een hypotheek, en een baan je raakt gedetineerd. Zie vervolg?
een vrouw die parttime werkt, en een dochter, en je doet iets vreselijks stoms en ke moet een jaar naar de gevangenis. Je raakt je baan dus kwijt, en je krijgt (denk ik) ook geen uitkering, je kunt immers niet solliciteren. want je zit vast. Wie betaald dan de hypotheek en de vaste lasten? je vrouw kan dat niet, want die werkt part-time, word zij het huis uitgezet?
Toegevoegd na 27 minuten:
Het gaat me niet om de vrouw die ook fulltime kan werken, dat is de quest niet. Ik zou willen weten wie de vrouw en het kind beschermt, welke organisatie er voor zorgt dat ze het huis niet worden uitgezet. Wie betaald de verzekeringspremie voor de gedetineerde? Wat ontvangt zo iemand als uitkering? Gewoon 70% van het laatst verdiende? Of bijstand?
Toegevoegd na 1 uur:
Goede antwoorden tot nu toe, maar op een item nog geen antwoord. Heeft zo iemand ook recht op een uitkering? want die kan ook wel jaren de premies hebben betaald, Hij had immers een baan en een hypotheek. Dus toch ook recht op?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.