Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zou je een aankoopmakelaar in de arm nemen?

2% van de aankoopprijs is best veel geld. Hoe verdient zich dat terug ?

Ik zou dat geld namelijk ook kunnen gebruiken voor een hoger bod waardoor ik meer kans heb op overeenstemming met de verkopende partij.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ik voelde dat mijn makelaar(verkoop huis) ook aankoopmakelaar van de kopers was. Ik lag in scheiding en ervoer druk van ex bij bod kopers. We accepteerden bod. Ik ben er van overtuigd dat we een veel beter bod hadden kunnen krijgen. De makelaar ving in feite nu heel snel 2 keer courtage, heel slim.
een maand geleden
De voordelen hebben vooral te maken met de kennis en de ervaring, die een aankoopmakelaar heeft. Kennis en ervaring, die jij waarschijnlijk niet of slechts in beperkte mate hebt.
Het inschakelen van een aankoopmakelaar heeft een aantal voordelen, zoals:
1. een makelaar kan een objectief beeld vormen van het aangeboden huis, want hij/zij is er niet emotioneel bij betrokken;
2. hierdoor kan hij/zij je beter adviseren over de hoogte van het bod, dat je moet uitbrengen;
3. voor een makelaar is onderhandelen een dagelijkse bezigheid en daarom zal hij/zij er waarschijnlijk behendiger in zijn dan jij;
4. een makelaar is vaak een gecertificeerd taxateur, en heeft daarom verstand van technische zaken;
5. een makelaar helpt je bij een administratieve en juridische zaken rond de aankoop van een huis.

Je hebt gelijk, dat de aankoopmakelaar je geld kost. Dit geld zou je inderdaad ook in een hoger bod kunnen steken. Maar ben je bereid om veel extra tijd te besteden, aan zaken die de makelaar anders voor jou zou doen? Deze afweging moet iedereen voor zichzelf maken.
een maand geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing